جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

با اجرای طرح جدید بنزینی، سهمیه‌های قبلی حفظ می‌شود؟

اعتبار سهمیه‌های عمومی به ازای هر کد ملی به میزان ۱۵ لیتر به‌جای کارت سوخت به حساب بانکی سرپرست خانوار واریز می‌شود.

معاون وزیر نفت گفت: با اجرای طرح جدید توزیع یارانه بنزین، ذخیره بنزین که در کارت‌های سوخت وجود دارد حفظ خواهد شد و در این مرحله سهمیه خودروهای عمومی تغییر نخواهد کرد.

«جلیل سالاری» امروز (سه‌شنبه)‌ درباره اجرای طرح آزمایشی اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی در جزیره کیش افزود: طرح آزمایشی بنزین در سه جایگاه جزیره کیش اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه ذخیره بنزین که در کارت‌های سوخت وجود دارد حفظ خواهد شد، ادامه‌ داد: در این مرحله سهمیه خودروهای عمومی تغییر نخواهد کرد.

سالاری گفت: در این طرح به ازای هر نفر ١۵ لیتر واریز می‌شود، همچنین تمهیداتی دیده شده تا در این طرح پایلوت خانواده‌هایی که تعداد نفراتشان کمتر از سقف ۶٠ لیتر باشد، همان سهمیه ۶٠ لیتر را دریافت کنند.

وی بیان‌ داشت: اعتبار سهمیه‌های عمومی به ازای هر کد ملی به میزان ۱۵ لیتر به‌جای کارت سوخت به حساب بانکی سرپرست خانوار واریز می‌شود.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: ساختاری دیده شده که سهمیه خودروها امکان مبادله و کارت به کارت دارد، یک اعتبار به کارت بانکی داده می‌شود که می‌تواند این اعتبار را به مالکان خودرو بفروشد و جابه‌جا کند.

بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، قرار است طرح آزمایشی اختصاص یارانه بنزین به افراد به‌جای خودروها در جزیره کیش و قشم اجرا شود.

این اقدام اگرچه برای دولت بار مالی به همراه خواهد داشت اما با هدف توزیع عادلانه یارانه بنزین اجرایی خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا