جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

بخش خصوصی می‌تواند نقش اثربخشی در فرآیند توانمندسازی زندانیان ایفا کند

[ad_1]
61632625

ایسنا/لرستان مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: بخش خصوصی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های در اختیار می‌تواند نقش بسیار اثربخشی در فرآیند توانمندسازی زندانیان ایفا کند.

عبدالمجید کشوری یکشنبه پنجم مرداد ۹۹ در دیدار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اظهار کرد: توجه به کرامت و انسانیت زندانیان رویکردی تثبیت شده در زندانبانی اسلامی است.

وی با بیان اینکه از نگاه زندانبان، بخش قابل ملاحظه‌ای از زندانیان ذاتا مجرم نیستند و عوامل مختلفی سبب شده که مرتکب جرم شوند، بیان کرد: اگر زندگی زندانیان را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که یک مجموعه از عوامل فردی و اجتماعی سبب شده که این افراددست به اعمال مجرمانه بزنند.

مدیرکل زندان‌های لرستان تصریح کرد: ما در سازمان زندان‌ها مکلف شده‌ایم که با فراهم آوردن شرایط تغییر، نگرش و نوع جهان‌بینی زندانیان را تغییر داده و زمینه بازیابی شخصیتی آنها را فراهم سازیم.

این مقام مسئول با اشاره به انواع آموزش‌های ارائه شده در زندان‌ها خاطرنشان‌کرد: آموزش‌هایی که در زندان‌ها درحال ارائه هستند با دوهدف کلی صورت می‌گیرند اول اینکه فرآیند اصلاحی و تربیتی زندانیان به شکل مطلوب انجام پذیرد و دوم اینکه زندانی به یک میزان از توانمندی در یک یا چند حوزه دست یافته تا بتواند پس از آزادی از زندان، اقتصاد خانواده خود را مورد حمایت قرار دهد.

کشوری گفت: اعتقاد راسخ داریم که در کنار حمایت‌های بخش‌های مختلف دولت، بخش خصوصی نیز می‌تواند با بهره‌گیری ازظرفیت‌های در اختیار نقش بسیار اثربخشی در فرآیند توانمندسازی زندانیان ایفا کند.

وی با استقبال از حضور سازمان صمت برای مشارکت در برنامه‌های اقتصادی زندان‌ها، ابراز امیدواری کرد حوزه اشتغال زندانیان بزودی شاهد تحول اساسی شود.

در ادامه این دیدار محمدرضا صفی‌خانی، رئیس سازمان صمت لرستان با تأکید بر لزوم توانمندسازی زندانیان با هدف ارتقاء سطح معیشت آنها بیان کرد: سازمان صمت برای حضور در برنامه‌های اقتصادی زندان‌های استان عزم جدی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت و توان بالای زندانیان در خلق ثروت، تصریح کرد: در صورتی‌که بتوانیم آموزش‌های کاربردی را به زندانیان ارائه دهیم به گونه‌ای که منجر به تولید شوند، این رخداد موجب تولید ثروت در استان خواهد شد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین خاطرنشان کرد: سازمان صمت آمادگی حضور در زندان‌ها را در دو حوزه فرش و پوشاک را دارد و بدین منظور از همه ظرفیت‌های خود برای بهبود وضعیت زندان‌ها بکار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه فرزادی مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه آموزی زندانیان استان نیز ضمن تشریح برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در زندان‌ها، گفت: تشکیلات بنیاد از ظرفیت بسیار عظیمی برخوردار است که در صورت بکارگیری آن می‌تواند ارتقاء وضعیت معیشتی زندانیان رابهمراه داشته باشد .

فرزادی تلاش برای بهبود وضعیت زندانیان، ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی در زمینه‌های مختلف را از اهداف و برنامه های بنیاد برشمرد و تصریح کرد: در صورت توسعه این بخش‌ها، ما شاهد تغییر رویکرد زندانیان و بازاجتماعی شدن آنها خواهیم بود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا