جدیدترین و آخرین اخبار داغ دانش و فناوری

برترین دانشگاه‌های جهان در رشته مهندسی

بررسی رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان در رشته مهندسی نشان می‌دهد ‌که آمریکا و انگلیس در جهان برتر هستند و تنها یک دانشگاه آسیایی در میان ۱۰ جایگاه نخست قرار دارد.

جدول رتبه‌بندی رشته‌های مهندسی از همان شاخص‌های عملکرد قابل اعتماد و دقیق مانند رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز در سال ۲۰۲۴ استفاده می‌کند؛ اما برای دقت بیشتر، روش‌شناسی برای مطابقت با رشته‌های جداگانه مجددا در آن تنظیم می شود.

رتبه بندی امسال، بیش از ۱۳۴ میلیون سند در ۱۶.۵ میلیون نشریه تحقیقاتی را تجزیه و تحلیل کرد و شامل پاسخ‌های نظرسنجی از ۶۸ هزار و ۴۰۲ محقق در سراسر جهان بود. به طور کلی، موسسه تایمز ۴۱۱ هزار و ۷۸۹ نقطه داده را از بیش از ۲ هزار و ۶۷۳ موسسه که داده ارسال کرده بودند، جمع آوری کرده است.

دانشگاه‌هایی که برترین رشته‌های مهندسی در جهان را دارند، بیشتر در رشته‌های مهندسی عمومی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوا فضا، مهندسی عمران، و مهندسی شیمی مورد بررسی قرار گرفتند.

جدول رتبه‌بندی مهندسی امسال شامل ۱۳۷۴ دانشگاه است که نسبت به سال گذشته که ۱۳۰۶ دانشگاه بود، افزایش یافته است.

امسال هم برترین موسسات آموزش عالی در رشته مهندسی همچنان دانشگاه هاروارد و دانشگاه استنفورد هستند؛ اما دانشگاه ملی سنگاپور که کیفیت آموزشی بالایی دارد، برترین دانشگاه مهندسی در آسیا است.

اما مؤسسه علوم و فناوری دائگو گیونگبوک (DGIST) در کره جنوبی برترین ورودی جدید به این رتبه بندی است که در جایگاه ۲۰۱-۲۵۰ ایستاده است.

در سراسر جدول، آمریکا، ژاپن و هند کشورهایی هستند که بیشترین نماینده را دارند.

بر این اساس، جایگاه ۱۰ دانشگاه برتر جهان در رشته مهندسی به شرح ذیل است:

۱- دانشگاه هاروارد(آمریکا )

۲- دانشگاه استنفورد(آمریکا)

۳- موسسه فناوری ماساچوست(آمریکا )

۴- دانشگاه آکسفورد( انگلیس )

۵- دانشگاه کمبریج(انگلیس )

۶- دانشگاه کالیفرنیا،برکلی(آمریکا )

۷- موسسه فناوری کالیفرنیا(آمریکا )

۸- دانشگاه پرینستون( آمریکا )

۹- دانشگاه ملی سنگاپور( سنگاپور)

۱۰- کالج سلطنتی لندن( انگلیس )

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
ایسنا
دکمه بازگشت به بالا