جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

برخورد جدی با مدعیان وکالت تضمینی

[ad_1]
61655398

ایسنا/گلستان رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: وکالت و کارشناسی با عنوان تضمینی، حیثیت دستگاه قضایی را خدشه‌دار می‌کند.

هادی هاشمیان در نشست فصلی با روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان گلستان از آنان خواست که وکلا و کارشناسانی را که مدعی‌اند می‌توانند رای پرونده را حتی به ناحق برای طرفین بگیرند، شناسایی و برخورد کنند.

وی در ادامه این نشست، بر رفتار مناسب با مردم هم تأکید کرد و گفت: رفتار قضات و کارکنان با مراجعان باید بر مبنای کرامت انسانی باشد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان بر برخورد با فساد هم تأکید کرد و افزود: در مبارزه با فساد به‌ویژه در مورد زمین‌خواری علاوه بر برخورد با متخلفان باید بر راه‌های پیشگیری از بروز آن نیز تمرکز شود.

هاشمیان از دادستان‌ها خواست، برای جلوگیری از زمین‌خواری با دستگاه‌های اجرایی برای سنددار کردن اراضی دولتی و انفال اتمام حجت کنند.

وی با تأکید بر این که اجرای طرح کاداستر برای نجات انفال حیاتی است، تصریح کرد: دادستان‌ها برای مدیرانی که پس از مهلت قانونی، برای دریافت سند کاداستری کاری انجام ندهند، اعلام جرم کنند.

حمایت از تولیدکنندگان یکی دیگر از سرخط های سخنان رئیس‌کل دادگستری استان در جلسه امروز بود.

هاشمیان گفت: وظیفه ما حمایت از کسانی است که سرمایه خود را به جای دلالی و اخلال در بازار ارز و طلا وارد بخش تولید کرده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: امسال 2 هزار و 886 رای جایگزین حبس در محاکم استان صادر شد که حدود 28 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است و صدور این احکام یکی از علل کاهش 7 و نیم درصدی ورودی زندان‌های استان است.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، فعال کردن دادرسی الکترونیک، استفاده از مشارکت‌های مردمی برای سازش پرونده‌ها، کاهش پرونده‌های معوق و ساماندهی پرونده‌های اجرای احکام از دیگر محورهای جلسه امروز بود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا