جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

برخی از طرف‌های مذاکره کننده برای ارایه تضمین‌ها مقاومت می‌کردند

سید نظام الدین موسوی درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: آقای امیرعبداللهیان در این جلسه عنوان کرد برخی از طرف‌های مذاکره کننده برای ارایه تضمین‌ها ابتدا مقاومت می‌کردند، اما با ادامه تاکیدات هیات ایرانی این مقاومت کمتر شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: وزیرامور خارجه در جلسه غیرعلنی امروز مجلس عنوان کرد طرف ایرانی تا اخذ تضمین‌های موثر روند مذاکرات وین را ادامه می‌دهد.

سیدنظام موسوی، درخصوص مهمترین محور‌های جلسه غیر علنی وغیر رسمی امروز مجلس که با حضور آقای امیرعبداللهیان وزیرخارجه برگزار شد، تصریح کرد: وزیر امور خارجه در این نشست به ارایه گزارشی از آخرین روند مذاکرات هسته‌ای پرداخت و مهمترین محور مورد تاکید وزارت امور خارجه و جمهوری اسلامی ایران را در این مذاکرات به نمایندگان توضیح داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین گفت: آقای امیرعبداللهیان در این جلسه عنوان کرد برخی از طرف‌های مذاکره کننده برای ارایه تضمین‌ها ابتدا مقاومت می‌کردند، اما با ادامه تاکیدات هیات ایرانی این مقاومت کمتر شده است.

موسوی ادامه داد: وزیر امور خارجه در این نشست اعلام کرد در مذاکرات هسته‌ای به دنبال تضمین حقوقی، سیاسی، اقتصادی و ذاتی از طرف‌های مذاکره کننده هستیم.

وی افزود: به گفته وزیرامور خارجه طرف ایرانی تا اخذ تضمین‌های موثر این روند را ادامه می‌دهد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در این جلسه وزیر امورخارجه اعلام کرد تضمین‌ها باید به نوعی باشد که بتواند گشایش‌های اقتصادی برای جمهوری اسلامی و به ویژه شرکت‌های ایرانی داشته باشد.

موسوی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این جلسه آقای امیرعبداللهیان مطرح کرد این بود که رفع تحریم اشخاص و شرکت‌های ایرانی و نیز تجار ایرانی از مهمترین درخواست‌های هیات ایرانی در مذاکرات بوده است و هیات ایرانی در این زمینه تاکید دارد.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه در این مذاکرات موضوع مشارکت پارلمانی کشور‌های مذاکره کننده در روند مذاکرات و ایجاد زیرساخت حقوقی برای مذاکرات و تصمیمات را ارایه داده است و بر آن پافشاری می‌کند.

موسوی افزود: در این حال عقیده نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه غیرعلنی این بود که ما از روند مذاکرات در چارچوب منافع ملی، سیاست‌های نظام و گشایش اقتصادی برای ملت ایران حمایت می‌کنیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی معتقد است که تعهدات فیمابین باید مساوی و گام به گام و تضمین کننده حقوق ملت ایران و گشایش‌های اقتصادی و رفع کامل تحریم‌ها باشد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا