جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

برنامه‌ آمریکا برای برجام /خودداری واشنگتن از انجام تعهدات خود برای بازگشت به برجام

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده که طرح ادعاهای جدید عدم جدیت تهران در مذاکرات برجام را نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه تصریح کرد واشنگتن در حال حاضر برنامه‌ای برای برگزاری دور دیگری از مذاکرات با ایران ندارد.

علی‌رغم آنکه واشنگتن از انجام تعهدات خود برای بازگشت به برجام خودداری کرده است ند پرایس مدعی شده ایران طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته مطالباتی فرعی مطرح کرده که خارج از چارچوب برجام بوده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده که طرح این ادعاهای جدید عدم جدیت تهران در مذاکرات برجام را نشان می‌دهد.

مذاکرات دوحه سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم تیر ماه بعد از سه ماه و نیم وقفه پس از مذاکرات وین، بین ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم و با وساطت انریکه مورا برگزار شد و در همین راستا علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی به دوحه سفر کرد.

کشورهای غربی و به ویژه آمریکا بعد از مذاکرات وین و مذاکرات دوحه به جای انجام اقدامات لازم برای اجرای کامل برجام به توجیه‌های متفاوتی برای مقصرنمایی ایران متوسل شده‌اند.

این کشورها در ماه‌های گذشته ابتدا با متصل کردن موضوع مذاکرات به جنگ اوکراین ادعا کردند که روسیه مانع از پیشبرد گفت‌وگوها شده است.

بعد از آنکه «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد که موضوع درخواست ضمانت مسکو برای همکاری‌ با ایران پس از اجرای کامل برجام مانعی برای ادامه گفت‌وگوها نیست، کشورهای غربی به برجسته‌سازی یک موضوع ایران پرداخته و مدعی شدند درخواست تهران برای حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی مذاکرات را به بن‌بست کشانده است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا