جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

بروجردی: آژانس وارد بازی‌های سیاسی علیه ایران نشود

[ad_1]
57729089

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اگر آژانس بخواهد از دایره فعالیت‌های فنی و تخصصی خود خارج شود و سیاسی عمل کند هیچ دلیلی ندارد که ایران همکاری های گسترده خود با این نهاد را ادامه دهد.

علاالدین بروجردی، در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد  تصویب قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی علیه فعالیت های هسته ای ایران در جلسه روز جمعه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد: بدون شک این اقدام یک اقدام سیاسی است و اروپایی ها در این مدت نشان داده اند که از استقلال سیاسی لازم برخوردار نیستند و علی رغم ادعاهایشان توان مقاومت در برابر آمریکا را ندارند. 

وی با بیان اینکه این قطعنامه با فشار آمریکا تهیه، تدوین و به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: با توجه به بهم ریختگی موجود در آمریکا به خاطر شیوع ویروس کرونا و برگزاری تجمعات اعتراض آمیز در این کشور، آمریکای ها به دنبال خلق مسائل جدید در عرصه های سیاسی و تبلیغاتی هستند تا به نوعی توجه افکار عمومی را از فضای آشفته در این کشور دور کنند. 

وی با بیان اینکه این قطعنامه از سوی ایران رد شده است، ادامه داد: تحولات اخیر را باید در راستای ادامه فشارهای آمریکا علیه ایران دانست و در همین چهارچوب باید دیپلماسی جدی تری از سوی ایران اتخاذ شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: به نظر می رسد یکی دیگر از اهداف آمریکایی ها از اینگونه اقدامات فضاسازی برای جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران است. این تحریم ها قرار است مهر ماه بعد از پایان مهلت مقرر شده در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، لغو شود و آمریکایی ها به دنبال این هستند که جلوی این موضوع را بگیرند و در همین چهارچوب اقدام به فضاسازی علیه ایران در شورای امنیت و همچنین شورای حکام کرده اند.

بروجردی با بیان اینکه اگر آژانس بخواهد از دایره کار فنی و تخصصی خود خارج شود و سیاسی عمل کند دلیلی ندارد که ایران به همکاری های گسترده خود با آژانس ادامه دهد، افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی باید آنقدر شجاعت داشته و به این موضوع معترف باشد که تاکنون بیشترین بازرسی ها را از فعالیت ها صلح آمیز هسته ای ایران داشته است و گزارش های بازرسان این آژانس نیز موید همکاری های گسترده ایران است. آژانس نباید وارد بازی های سیاسی علیه ایران شود. 

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا