جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

بعید می‌دانم اراضی مجاور غار نمکدان قشم دیگر مجوز فعالیت بگیرد

[ad_1]

ایسنا/هرمزگان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس در خصوص اراضی تصرف‌شده در محدوده غار نمکدان قشم، اظهار کرد: در شورای حقوق بیت‌المال این پرونده مطرح‌شده و در حال بررسی کامل با جزئیات است و این پروژه تاکنون متوقف بوده و با این شرایط بعید می‌دانم دیگر امکان شروع به کار داشته باشد.

مجتبی قهرمانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: دادستان با شکایت شاکی یا با گزارش ضابطین یا به هر نحوی مانند رسانه‌ها، گزارش‌های مردمی و فضای مجازی از وقوع جرم اطلاع پیدا می‌کند و نسبت آن ورود جدی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حوزه اراضی و تصرف آن از حوزه‌های مهم حقوق عام است، تصریح کرد: هر وجب از اراضی ملی متعلق به‌تمامی مردم کشورمان است و نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم یکسری افراد با رانت و زور و قانون‌شکنی به این اراضی دست‌درازی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس با اشاره به اینکه شورای حقوق اراضی استان هرمزگان حافظ منافع مردم بوده و پرونده‌های متعدد و سنگینی را تشکیل داده است، خاطرنشان کرد: در دستگاه قضایی اولویت‌گذاری کرده و اراضی مهم و سازمان‌یافته را در دستور کار برخورد جدی قضایی قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: همان‌طور که در بحث قاچاق به دنبال برخورد با قاچاق سازمان‌یافته هستیم نه کوله بران در برخورد با تصرف اراضی هم نسبت به تصرف سازمان‌یافته و رانتی اراضی برخورد خواهیم داشت.

قهرمانی در خصوص اراضی تصرف‌شده در محدوده غار نمکدان قشم، اظهار کرد: در شورای حقوق بیت‌المال این پرونده مطرح‌شده و در حال بررسی کامل با جزئیات است و این پروژه تاکنون متوقف بوده و با این شرایط بعید می‌دانم دیگر امکان شروع به کار داشته باشد.

به گزارش ایسنا،ژئوپارک قشم سال ۱۳۸۵ ثبت جهانی و اردیبهشت سال ۱۳۹۶ قشم موفق به دریافت کارت سبز از یونسکو شد؛ هشتم اسفند سال گذشته با دستور رئیس کل دادگستری هرمزگان عملیات ساخت بخشی از مرکز پرورش میگو در نزدیکی غار نمکدان قشم متوقف شد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا