جدیدترین و آخرین اخبار داغ ورزشی

بلیت های جعلی تکثیر شده در بازی دربی

مدیرعامل شرکت برهان مبین گفت: بلیت‌های جعلی در یک صدمین مسابقه پرسپولیس و استقلال هیچ ارتباطی به فدراسیون، سازمان لیگ و سامانه بلیت فروشی نداشته است.

مدیرعامل شرکت برهان مبین گفت: بلیت‌های جعلی در یک صدمین مسابقه پرسپولیس و استقلال هیچ ارتباطی به فدراسیون، سازمان لیگ و سامانه بلیت فروشی نداشته است.

به گزارش سازمان لیگ فوتبال، کوروش آقابیگی، مدیرعامل شرکت برهان مبین در خصوص شیوه بلیت فروشی داربی صدم پایتخت اظهار داشت: سامانه بلیت فروشی در روز اول اردیبهشت ۱۴۰۲ برای فروش بلیت مسابقه پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و هفتم لیگ برتر باز شد. با توجه به حساسیت مسابقه ما پیش‌بینی می‌کردیم که نفرات زیادی برای خرید بلیت وارد سامانه بلیت فروشی شوند، فقط ۱۵ هزار صندلی برای فروش بلیت در اختیار داشتیم و این در حالی بود که در بدو بازگشایی سامانه، ۳۰۰ هزار نفر کاربر آنلاین در سامانه در یک مدت زمان سه ساعته حضور داشتند.

وی افزود: در واقع ۱۵ هزار نفر اولی که وارد سامانه بلیت فروشی شدند مشغول خرید بلیت شدند و سایر نفرات در صف انتظار بودند و پیام هم از طریق سامانه به آنها داده می‌شد که در صف انتظار هستید. در روز برگزاری مسابقه نیز همکاران ما اطلاع دادند که تعداد زیادی بلیت جعلی در ورزشگاه وجود دارد. این بلیت‌های جعلی دو نوع بودند یا بلیتی از سامانه خریداری شده بود و از روی آن به تعداد زیاد تکثیر شده بود یا بلیت‌هایی که از پایه جعلی بودند.

مدیرعامل شرکت برهان مبین تصریح کرد: بلیت های جعلی تکثیر شده زیاد بود ولی بر اساس گیت‌های ورودی فقط یک نفر که برای اولین بار وارد گیت می شود می تواند با آن بلیت وارد ورزشگاه شود. سایر بلیت‌های تکثیر شده دیگر قابلیت ورود به ورزشگاه از گیت را ندارند. بلیت‌های جعلی پایه نیز کلا قابلیت عبور از گیت را ندارند. با این حال متاسفانه تماشاگران زیادی بدون بلیت از طرق مختلف مثل عبور از روی نرده‌ها و … وارد ورزشگاه شدند و در حالی که ما فقط ۱۵ هزار بلیت فروختیم، حدود ۳۷ هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند.

آقابیگی در مورد ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه افرادی با دریافت پول از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان زمینه حضور آنها را در ورزشگاه فراهم می‌کردند، گفت: این افراد همان نفراتی بوده اند که بلیت های جعلی را به تماشاگران می فروختند و هیچ ارتباطی به سامانه بلیت فروشی یا مسئولان فدراسیون یا سازمان لیگ نداشتند. ما یک کد ملی داشتیم که در روز مسابقه ۱۲۴ مرتبه تلاش برای ورود به ورزشگاه از طریق گیت‌ها داشته که در واقع یک بلیت خریداری شده بوده که به این تعداد تکثیر شده است. اطلاعات این بلیت در سامانه ثبت شده اما فقط یک نفر با آن بلیت می توانست وارد ورزشگاه شود.

مدیرعامل شرکت برهان مبین با اشاره به قانون عرضه و تقاضا گفت: در همه جای دنیا در مسابقات حساس که تقاضای خرید بلیت زیاد و عرضه محدود است طبیعی است که بازارسیاه بلیت یا بازار بلیت تقلبی ایجاد شود. در مسابقه پرسپولیس و استقلال نیز به دلیل شرایط ورزشگاه آزادی و اینکه بخش هایی از سکوهای ورزشگاه در دست تعمیر بود و بخش‌هایی از ورزشگاه نیز دچار مشکلات بود، عرضه بلیت محدود شد؛ ضمن اینکه برای طبقه دوم ورزشگاه آزادی نیز هیچ بلیت در این مسابقه فروخته نشده بود. فروشندگان بلیت‌های تقلبی و بازار سیاه داربی هیچ ارتباطی به فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و سا

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا