جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

بمب‌افکن بی-۵۲ آمریکا راهی قطر شد

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت شب گذشته اعلام کرد بمب‌افکن بی-۵۲ آمریکا روز گذشته بر فراز آسمان

سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمد و اکنون در مسیر رسیدن به پایگاه هوایی آمریکایی «العدید» در کشور قطر است.
طبق اعلام روزنامه یدیعوت آحارونوت، این بمب افکن قرار است به نیرو‌های آمریکایی در پایگاه العدید در کشور قطر ملحق شود. این پایگاه به نقل از شماری از علاقه‌مندان به امور هواپیما نوشته که آن‌ها بعدازظهر روز چهارشنبه موفق به شناسایی پرواز این بمب افکن سنگین آمریکایی تحت شماره «۰۰۰۰۰۰۰۰» شدند. طبق اعلام این روزنامه، این شماره لحظه‌ای پس از عبور از مرز اردن و عربستان به شماره «MYTEE۵۱» تغییر پیدا کرد.
یدیعوت آحارانوت همچنین اعلام کرد آمریکایی‌ها تصمیم دارند چهار فروند از این نوع بمب افکن‌ها را به منطقه اعزام کنند.
بمب افکن‌های B-۵۲ از سال ۱۹۵۵ وارد ارتش آمریکا شدند و مهاجم کلیدی ارتش آمریکا به حساب می‌آیند. این بمب افکن‌ها قادر هستند ۱۴ هزار کیلومتر را بدون سوخت گیری هوایی طی کرده و ۳۲ هزار کیلوگرم تسلیحات با خود حمل کنند.
این بمب افکن آمریکایی در مدل جدیدش، دارای پدافند هوایی در بخش پشتی خود است و می‌تواند موشک‌های کروز و سلاح‌های هسته‌ای با خود حمل کند. خدمه این بمب افکن ۵ نفر هستند که شامل خلبان، کمک خلبان، دو ناوبر و یک افسر جنگ سایبری می‌شوند.

منبع:خبرگزاری برنا

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا