جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

بی سوادی حقوقی پای بسیاری از مردم را به دستگاه قضا باز می کند

[ad_1]
61472144

ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه گفت: بخش اعظمی از مراجعه مردم به دستگاه قضا به دلیل نبود سواد و دانش حقوقی در میان آنهاست.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امروز یکشنبه اول تیرماه در جریان دیدار با مدیران و کارکنان دستگاه قضا که به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه انجام شد، اظهار کرد: افزایش دانش حقوقی مردم موجب کاهش مراجعین و ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی می‌شود.

وی تصریح کرد: ارتقای سواد حقوقی مردم هزینه کمتری نسبت به پیگیری مطالبات آنان از مسیر دادگستری دارد، بر این اساس در برنامه تحولی دستگاه قضا و با مشارکت بین بخشی می توان بستر ارتقای دانش حقوقی مردم را فراهم کرد.

امام جمعه ساوه بر ارتباط دستگاه های اجرایی با حقوقدانان و وکلا تاکید کرد و افزود: آسیب شناسی عالمانه برای پیشگیری از افزایش حجم مراجعات مردم و استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی شهرستان می تواند زمینه ساز ارتقای دانش حقوقی مردم باشد.

وی به نامناسب بودن وضعیت سلامت روانی در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بسیاری از جرایمی که بوقوع می پیوندد متاثر از مشکلات اقتصادی و نبود سلامت روانی است که بار آن بر دوش نظام قضائی کشور است. اتخاذ سازوکار پیشگیرانه برای برون رفت از این معضل ضروری است.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه گفت: دستگاه قضایی ساوه امتیازات بالایی دارد و با روحیه انقلابی و مقتدر پیگیر مطالبات مردمی و حقوق عامه هستند.

وی در دسترس بودن مدیران قضایی و پاسخگو بودن آنها به مطالبات مردم، تلاش برای حاکمیت قانون، تکریم ارباب رجوع، برخورد قاطع با فساد و فسادستیزی بویژه در پرونده هایی نظیر پلاک ۸۴ از امتیازات بارز دستگاه قضائی است.

وی همچنین در خصوص اجرای طرح پسماند در ساوه نیز گفت: اجرای این طرح در ساوه تاثیر منفی دارد و اجازه نخواهیم داد در این شهرستان اجرا شود.

امام جمعه ساوه با اشاره به موضوع استعفای خود تصریح کرد: معتقدم که اختلاف جامعه را به عقب بر می‌گرداند و اتحاد رمز پیشرفت و توسعه جامعه است.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا