جدیدترین و آخرین اخبار داغ دانش و فناوریجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

تجهیزات جدید سپاه +تصاویر

از رخدادهای مهم مرتبط با نزسا، به کارگیری پهپاد انتحاری نقطه زن بال دلتا بود که در رسانه های دنیا به شاهد۱۳۶ معروف است.

یکی از نکات مشاهده شده در رزمایش پیامبر اعظم۱۷، استفاده از تجهیزات جدید نیروی درییایی بود که از جمله آنها می توان به قایق انتحاری، موشک تاکتیکی فتح، اژدرها و شناورهای تندروی جدید موشک اندازه اشاره کرد.

یکی از نکات مشاهده شده در این رزمایش، حضور تجهیزات جدیداً افزوده شده به ساختار نیروی دریایی سپاه (ندسا) است. قایق های تندرو حامل موشک کروز که به سرعت ۷۵ و ۹۵ نات (۱۳۹ و ۱۷۶ کیلومتر بر ساعت) که حامل موشک کروز با برد ۱۵۰ کیلومتر هستند، موشک های تاکتیکی فتح با برد ۱۲۰ کیلومتر و پرتاب شونده از کنیستر، شلیک راکتهای هدایت شونده فجر۵، به کارگیری قایق های تندرو حامل اژدر ۳۲۴ میلیمتری و استفاده از انواع سامانه های شنود و جنگ الکترونیک از جمله تجهیزات مرتبط با نیروی دریایی سپاه بود.

به کارگیری تجهیزات تحویلی جدید که در مورد نیروی دریایی سپاه دیده شد برای نیروی زمینی هم در این رزمایش تکرار شد و خودروهای تاکتیکی مسلح به انواع تیربار گتلینگ کالیبر ۱۲.۷ میلیمتر و نیز توپ گتلینگ سه لوله ۲۰ میلیمتری نصب شده روی خودروی تاکتیکی ارس۲ در این رزمایش به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت.

یگان زرهی نیروی زمینی سپاه هم با نفربرهای BMP-۲ و تانکهای خود حاضر شد. نفربرها عملیات هجوم به ساحل دشمن را با پیاده شدن از شناور در نزدیکی ساحل در سالهای اخیر تمرین کرده اند اما این بار در دفاع از ساحل در برابر برنامه نفوذ گسترده نیروهای دشمن نیز حاضر شدند. کار نظارت بر عملکرد یگانهای خودی و دشمن توسط انواع سامانه های مراقبتی برد بلند با قابلیت دید در شب در این رزمایش صورت پذیرفت.

از دیگر رخدادهای مهم مرتبط با نزسا، به کارگیری پهپاد انتحاری نقطه زن بال دلتا بود که در رسانه های دنیا به شاهد۱۳۶ معروف است. این پهپاد در رزمایش های سال گذشته هم دقت حیرت آور خود را به نمایش گذاشته بود. البته سایر انواع پهپادهای نیروی زمینی سپاه هم در این رزمایش در نقش شناسایی و انهدام اهداف با بمب و موشک نقطه زن به کار گرفته شدند.

برخی از تجهیزات جدید سپاه را در ادامه ببینید.

تصاویر | تجهیزات جدید نیروهای ویژه سپاه | از دوربین نظارتی برد بلند تا ایجاد دیوار انفجاری | پهپادی که همزمان با ۲ هدف درگیر می‌شود عملیات هلی برن نیروهای ویژه از استان فارس به منطقه رزمایش
سپاه / سوخو / مانور پرتاب بمبهای یاسین از سوخو۲۲
تجهیزات نظامی سپاه نیروهای ویژه نیروی زمینی سپاه با ادوات و تجهیزات جدید
تجهیزات نظامی / سپاه انفجار مین های جهنده
تجهیزات نظامی / سپاه / پهپاد موشک الماس نصب شده زیر بال پهپاد مهاجر۶
دوربین دید در شب/ سپاه / تجهیزات نظامی دوربین نظارتی برد بلند در سمت چپ تصویر دیده می شود
پهپاد مهاجر پهپاد مهاجر۶ و درگیری همزمان با دو هدف
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا