جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

تست‌های PCR عراق معتبر نیست

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: به دلیل این که تست‌های PCR که در کشور عرق انجام می‌شود معتبر نیست، با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شد ملاک ورود اتباع ایرانی به کشور ۲ دُز واکسنی که زده‌اند، باشد.

حسین قاسمی درخصوص لغو روادید در روز ۱۳ اسفندماه سال جاری که قرار است بین ایران و عراق اتفاق بیفتد، گفت: موضوع لغو روادید بین ایران و عراق موضوعی است که سوی وزارت امورخارجه طی سالیان گذشته با کشور عراق پیگیری شده است.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور یادآور شد: ما در مرحله اول لغو روادید مسافران را به صورت هوایی عملیاتی کردیم و در حال حاضر اتباع ایرانی که بخواهند به صورت هوایی به کشور عراق بروند، نیازی به روادید ندارند.

وی ادامه داد: من تاریخ دقیقا اجرایی شدن لغو روادید به صورت کامل بین ایران و کشور عراق را نمی‌دانم؛ تا جایی که اطلاع دارم می‌دانم وزارت خارجه و سفیر محترم ما در این کشور پیگیر موضوع لغو روادید بودند که در مرزهای هوایی صورت گرفته است و در مرزهای زمینی هم قرار است با کمک دولت مرکزی عراق این اتفاق بیفتد.

قاسمی تاکید کرد: باید منتظر باشیم چرا که چنین موضوعاتی نیاز است به صورت رسمی اعلام شود و بعد از آن سازوکار اجرایی شدنش اتفاق بیفتد.

وی درباره این‌که مطرح شده است مسافران از برخی از کشورها برای ورود به کشور نیاز به ارائه تست PCR ندارند، عنوان کرد: فقط در مورد کشور عراق به دلیل گزارشاتی که داشتیم مبنی بر این‌که تست‌های PCR که در این کشور انجام می‌شود معتبر نیست و این موضوع علاوه بر مشکلاتی که در مرزها ایجاد می‌کند باعث تحمیل هزینه‌های هنگفتی هم بر شهروندان ما که در عراق هستند، می‌شود و آنان مجبورند هزینه سنگینی را بابت تست PCR دهند، قرار شد سازوکاری برای این امر در نظر گرفته شود.

مدیرکل امور مززی وزارت کشور ادامه داد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا مشکلات اتباع ایرانی هنگام ورود به کشور از خاک عراق مطرح شد که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقرر شد اتباع ایرانی که از کشور عراق به کشور می‌خواهند بازگردند صرفاً ۲ دُز واکسنی که زده‌اند ملاک باشد و نیازی به تست PCR ندارند.

وی تاکید کرد: اما اگر در مراقبت‌هایی که عزیزان ما در وزارت بهداشت در مرزها انجام می‌دهند، افرادی باشند که دارای علائم هستند حتما در صورت لزوم باید تست PCR بدهند و نکات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را انجام دهند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا