جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیجدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

تشریح وضعیت روند بیماری کرونا در تهران

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران با اشاره به نزولی شدن شاخص‌های کرونایی تهران در ۳ هفته اخیر، گفت: در حوزه مرگ و میر کرونایی در این مدت کاهش ۱۹ درصدی را شاهد بودیم.

علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: مجموعه شاخص های کرونایی در تهران در سه هفته اخیر رو به کاهش بوده و سیر شاخص های مختلف بیماری نزولی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روند بیماری کرونا در تهران کاهشی است، اظهار داشت: شاهد روند کاهش شاخص های کرونایی در تهران هستیم؛ در هفته دوم اسفند ماه نسبت به هفته اول این ماه، تعداد مراجعان در مراکز بهداشت ۳۶ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت تعداد مراجعان درمانی ۳۱ درصد کاهش، بستری در بخش های عادی ۲۹ درصد کاهش و بستری در بخش های مراقبت ویژه ۱۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: در حوزه مرگ و میر کرونایی در این مدت کاهش ۱۹ درصدی را شاهد بودیم.

تعداد موارد جدید بستری در تهران به کمتر از ۵۰۰ مورد رسید

زالی اظهار داشت: تعداد موارد جدید بستری به کمتر از ۵۰۰ مورد رسیده است. اکنون در تهران حدود ۲ هزار و ۸۰۰ بیمار در بیمارستان ها بستری هستند که از این تعداد حدود هزار بیمار در بخش های مراقبت ویژه به سر می برند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: ترخیص بیمار در سه روز گذشته در تهران از میزان بستری اولیه فراتر رفته است که نشان دهنده حرکت به سمت افول شاخص‌ها است.

به گزارش ایرنا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۹۶ هزار و ۳۱۸ نفر رسید، تا کنون ۶ میلیون ۷۳۹ هزار و ۸۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سه هزار و ۵۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۸ هزار و ۱۱۶ نفر رسید. تا کنون ۴۷ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۲۸۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا