جدیدترین و آخرین اخبار داغ حوادث

تصادف زنجیره‌ای ۲۳ خودرو در محور قم ـ اراک

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور اظهار کرد: در ساعت ۸ صبح امروز در محدود قم ـ اراک ۴۴ دستگاه خودروی سواری در دو نقطه به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه در جاده لغزنده و مه‌آلود، دچار حادثه شدند که البته خوشبختانه این تصادف زنجیره‌ای مصدوم یا فوتی نداشت.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از وقوع تصادف زنجیره‌ای ۲۳ خودرو در محور قم ـ اراک خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی؛ رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور اظهار کرد: در ساعت 8 صبح امروز در محدود قم ـ اراک 44 دستگاه خودروی سواری در دو نقطه به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه در جاده لغزنده و مه‌آلود، دچار حادثه شدند که البته خوشبختانه این تصادف زنجیره‌ای مصدوم یا فوتی نداشت.

وی افزود: تعداد 23 دستگاه خودروی سواری در یک نقطه با یکدیگر برخورد کردند و تعداد 21 دستگاه خودروی دیگر در نقاط مختلف محور قم ـ اراک خروج از جاده داشته‌اند.

شیرانی بیان کرد: بارش‌ها در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح مسیر شده و خطر تصادف و واژگونی‌ها افزایش یافته است. در این شرایط کاهش سرعت در رانندگی و رعایت احتیاط بیشتر بسیار حائز اهمیت است. لغزندگی جاده‌ها به همراه بی‌احتیاطی برخی رانندگان خطر تصادف‌های زنجیره‌ای را افزایش می دهد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: در این ایام شروع بارش‌ها شاهد وقوع تصادفات زنجیره‌ای ناگواری هم در بخش خودروهای سواری شخصی و هم در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بوده ایم که علت اصلی این حوادث بی‌توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی است.

وی خاطرنشان کرد: اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط نامناسب آب و هوایی و عدم پیش بینی افزایش لغزندگی سطح راه‌ها در این شرایط از علل زمینه ساز این تصادفات بوده است.

شیرانی گفت: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین‌تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است، رانندگی کنند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا