جدیدترین و آخرین اخبار داغ فرهنگ و هنر

تعطیلی سالن‌های سینما و تئاتر، برای سلامت مردم ایران

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، انجمن سینماداران و سالن های تئاتر در پیام هایی جداگانه از تعطیلی چند روزه کار خود به احترام مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی و حفظ سلامت مردم به دلیل اوج گرفتن بیماری کرونا به ویژه جهش دلتا در کشور، خبر دادند.

سالن‌های تئاتر خصوصی که در طول موج پنجم کرونا، کار خود را ادامه دادند، با فرا  رسیدن مراسم عزاداری ماه محرم، از روز دوشنبه ۲۵ تا  شنبه۳۰ مرداد ماه به مدت پنج روز تعطیل خواهند بود. این تعطیلی سراسری است و شامل همه سالن‌های تئاتر در سراسر کشور می‌شود.

پیش از این سالن‌های دولتی تئاتر تعطیل شده بودند که این تعطیلی همچنان ادامه دارد و در حال حاضر تنها سالن‌های خصوصی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که آنان نیز با اعلام وقفه در کار خود، به آینده چشم دوختند.

امروز نیز  انجمن سینماداران با انتشار اطلاعیه‌ای از تعطیلی یک هفته‌ای سینماها به احترام ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و تشدید شیوع کرونا خبر داد.
در متن این اطلاعیه آمده است: با تشدید موج پنجم کرونا در کشور و قرمز شدن تمامی شهرها، اعضای انجمن سینماداران به احترام کادر درمان که در این مدت متحمل فشار زیادی هستند و همچنین به احترام ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تصمیم به تعطیلی یک هفته‌ای سینماها گرفتند.

بر همین اساس، سینماهای کشور از شنبه ۲۳ مرداد تا پایان روز شنبه ۳۰ مرداد تعطیل است و فعالیت تمام سینماهای کشور از یکشنبه ۳۱ مردادماه ازسرگرفته خواهد شد.
براساس آمار جهانی نقش سینما در انتشار ویروس کرونا کمترین درصد است و سالن‌های سینما با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و با نصف ظرفیت فعلی حداکثر با ۱۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند، اما با تشدید ویروس کرونا و بالا رفتن آمار فوتی‌ها، در راستای لزوم صیانت و حفظ جان مردم و حمایت از کادر درمان وهمچنین به احترام فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) درحالی که پس از مدت‌ها سینماها با رشد فروش مواجه شدند، انجمن سینماداران تصمیم به تعطیلی یک هفته‌ای سالن‌ها به شکل داوطلبانه گرفت.
در حال حاضر فیلم‌های دینامیت، مدیترانه، هفته‌ای یک بار آدم باش، تک خال، خون شد، قصه عشق پدرم و خورشید در سینماهای کشور در حال اکران هستند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا