جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

تلاش مقامات آمریکایی برای مخفی کردن ناو جان مک کین از دید ترامپ در زمان سفرش به ژاپن

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری هیل، براساس ایمیل بدست آمده توسط نشریه وال استریت ژورنال در آستانه سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ژاپن، کاخ سفید از نیروی
دریایی این کشور خواسته بود تا ناو جنگی نامگذاری شده به نام سناتور جان مک کین، نماینده سابق ایالت آریزونا در معرض دید او (ترامپ) نباشد.
براساس گزارش وال استریت ژورنال، تاریخ این ایمیل مربوط به پانزدهم ماه میلادی جاری بوده و شامل طرح کلی برنامه‌های مربوط به ورود رئیس جمهور به ژاپن از جمله دستورالعمل‌های مربوط به این ناو جنگی می‌شد. در بخشی از این ایمیل آمده است: کشتی جان مک کین یو اس اس لازم است که در معرض دید نباشد.
یک مقام آمریکایی به وال استریت ژورنال گفت مقامات آمریکا از جمله پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع این کشور از نگرانی‌های مربوط به ناو جنگی جان مک کین یو اس اس آگاه بوده و اقدامات مربوط را مورد تائید قرار داده تا این ناو جنگی در زمان بازدید ترامپ از نیروهای نظامی آمریکا در ژاپن در معرض دید نباشد.
ناو جنگی جان مک کین در پایگاه نیروی دریایی یوکوسوکا و نزدیک به ناو یو اس اس واسپ، جائیکه قرار بود ترامپ سخنرانی روز یادبود را در آنجا انجام دهد و از افسران نیروی دریایی این کشور بازدید کند، مستقر شده است. نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد به ملوانان کشتی مک کین که به طور معمول کلاه‌هایی با نام این کشتی بر سر می‌گذارند، در زمان سخنرانی ترامپ مرخصی داده شد.
روز گذشته روزنامه واشنگتن پست به نقل از یکی از دستیاران ارشد کاخ سفید گزارش داد که آن‌ها نمی‌خواستند این ناو جنگی در تصاویر گرفته شده، دیده شود و رئیس جمهور در جریان این برنامه نبوده، اما این اقدامات برای جلوگیری از ناراحت شدن او در جریان این بازدید صورت گرفت. ترامپ نیز در پیامی توئیتری اعلام کرد در جریان برنامه‌های مربوط به ناو جنگی جان مک کین و تصمیماتی که در این باره گرفته شد، نبوده است.
دختر جان مک کین در واکنش به انتشار این گزارش رئیس جمهور آمریکا را یک کودک خواند. ترامپ در جریان سفر اخیر خود به ژاپن از نیرو‌های نظامی آمریکا در کشتی یو اس اس واسپ بازدید کرد.
جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا در ۲۵ اوت بر اثر ابتلا به تومور مغزی در ۸۱ سالگی درگذشت. او شش دوره در سنای آمریکا حضور یافت و در این مدت سعی داشت سیاست‌ها و پیشنهادات جنگ‌طلبانه خود را در سنا به تصویب برساند. ترامپ بار‌ها مک کین را حتی پس از مرگش هدف حملات خود قرار داد.

منبع: خبرگزاری برنا

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا