دسته‌بندی نشده

تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون با 5 مرحله

با وجود گرد و غبار یا ذرات ریز معلق در هوا در فصول مختلف، تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون به روش اصولی اهمیت بسیاری دارد.

دستمال‌های مختلف وجود دارند که خانم‌ها هنگام گردگیری از آنها استفاده می‌کنند. اما آیا با تمام آنها می‌توان نسبت به تمیز کردن نمایشگر تلویزیون اقدام کرد؟

در این مطلب به اصولی می‌پردازیم که با کمک آنها می‌توانید صفحه نمایش تلویزیون منزل خود را به طور کامل تمیز کنید.

اهمیت تمیز کردن اصولی صفحه نمایش تلویزیون

در دهه‌های گذشته که تلویزیون‌ها ساختار زمخت تر و محکم تری داشتند، تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون موضوع عجیبی نبود. خانم‌ها حساسیت خاصی در مورد این فرآیند نشان نمی‌دادند.

اما هرچه تکنولوژی پیشرفت می‌کند، ظرافت بیشتری در ساخت تلویزیون‌ها به کار می‌رود. صفحه نمایش هم یکی از بخش‌های مهمی است که در گذر زمان تغییراتی داشته است.

ال سی دی، پلاسما و ال ای دی نمایشگرهای حساسی هستند که با کوچک ترین ضربه آسیب می‌بینند. برخورد آب و سایر مایعات به نمایشگر نیز می‌تواند به این بخش از تلویزیون آسیب وارد کند. به همین دلیل باید با حساسیت و ظرافت ویژه ای به سراغ تمیز کردن آن بروید.

نکات مهم پیش از تمیز کردن نمایشگر تلویزیون

پیش از اینکه به تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون اقدام کنید، چند نکته زیر را مد نظر داشته باشید:

خاموش کردن تلویزیون

صفحه نمایش تلویزیون خود را خاموش کنید. اجازه دهید که تلویزیون قبل از تمیز کردن آن خنک باشد. در ضمن باید توجه داشته باشید که خاموش بودن صفحه نمایش، دیدن لکه‌ها را در نور روز آسان تر می‌کند.

استفاده از یک پارچه میکروفایبر خشک

تمام سطح صفحه و همچنین تمام لبه‌های تلویزیون را با یک پارچه میکروفایبر خشک پاک کنید. زیرا گرد و غبار روی پورت‌ها و بلندگوهای تلویزیون می‌توانند به مرور زمان بر عملکرد دستگاه تأثیر منفی بگذارند.

به همین دلیل رفع گرد و غبار در فرآیند تمیز کردن نمایشگر تلویزیون بسیار مؤثر است.

به کار بردن یک اسپری تمیز کننده فرموله شده

برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون از آن استفاده کنید. در ضمن می‌توانید محلول‌های خانگی را امتحان کنید. برای مثال سرکه سفید و آب مقطر را به نسبت برابر ۱ به ۱ با هم ترکیب کنید، یا اینکه با نسبت ۴ به ۱ آب مقطر و الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد را با هم در یک ظرف شیشه شوی بریزید و خوب هم بزنید.

به این ترتیب مایع مناسبی برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون خواهید داشت.

۵ مرحله مهم تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

این فرمول‌ها ممکن است با سرعت‌های مختلف خشک شوند. بنابراین مطمئن شوید که پارچه خود را بیش از حد اشباع نکنید. علاوه بر این، از به کار بردن پاک کننده‌های حاوی آمونیاک، استون یا غلظت‌های بالاتر الکل خودداری کنید.

زیرا ممکن است باعث خش انداختن روی نمایشگر حساس تلویزیون شوند.

تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون با پارچه

سطح را کاملاً پاک کنید تا رطوبت روی سطح باقی نماند. سعی کنید به گونه ای مایع تمیز کننده را اسپری کنید که در گوشه‌های نمایشگر تلویزیون اشباع نشود. در ضمن باید اجازه دهید صفحه نمایش در هوا خشک شود.

توجه به تمیز کردن کامل صفحه نمایش تلویزیون

گاهی بعد از تمیز کردن باز هم رگه‌های نازکی از مایع اسپری شده مشاهده می‌کنیم. در صورت باقی ماندن رگه‌های مایع تمیز کننده، لبه خشک یک پارچه میکروفایبر تمیز و بدون گرد و غبار نیز به پاک کردن آنها کمک می‌کند.

مراقبت از تمیز بودن صفحه نمایشگر

بار دیگر که صفحه را لمس کردید یا متوجه یک رگه شدید، قبل از اینکه به محلی برای جذب گرد و غبار تبدیل شود، آن را با یک پارچه میکروفایبر تمیز پاک کنید.

مراحل پنجگانه تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

۵ مرحله مهم تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

در این بخش نوبت به توضیح دادن مراحل تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون می‌رسد.

۱- خاموش کردن تلویزیون

اولین گام برای تمیز کردن صفحه نمایش، خاموش کردن آن است. برخی معتقدند که باید تلویزیون را از برق به طور کامل جدا کرد. اما این کار خیلی ضروری نیست و برای از بین بردن لکه روی صفحه تلویزیون بهتر است تنها تلویزیون خاموش باشد.

۲- استفاده از پارچه میکروفایبر خشک

برای اینکه بتوانید تمیز کردن و رفع گرد و غبار را از روی صفحه نمایش تلویزیون به درستی انجام دهید، باید از پارچه میکروفایبر خشک استفاده کنید.

۳- از بین بردن لکه روی صفحه تلویزیون

اکنون نوبت به از بین لکه‌های سفیدی می‌رسد که روی صفحه نمایش تلویزیون دیده می‌شوند. ممکن است تکان دادن دست خیس در مجاورت تلویزیون باعث ایجاد لکه‌های سفید روی صفحه نمایش آن شده باشد.

به هر حال بهترین پاک کننده صفحه تلویزیون را روی پارچه نرم و تمیزی اسپری کنید. سپس آن پارچه مرطوب را روی نمایشگر تلویزیون بکشید. به این ترتیب امکان از بین بردن لکه‌ها و تمیز کردن صفحه نمایشگر به طور کامل برای شما وجود دارد.

باید توجه داشته باشید که نباید تمیز کننده را مستقیم روی صفحه نمایش تلویزیون اسپری کنید. زیرا باعث ایجاد مشکل در اجزای داخلی سازنده صفحه نمایش خواهد شد.

۴- پاک کردن مجدد

در این مرحله باید صفحه نمایش تلویزیون را در جهت مخالف قبل تمیز کنید تا رگه‌های باقی مانده از دستمال مرطوب یا گرد و غبار پراکنده روی نمایشگر به طور کامل از بین بروند.

۵- پاک کردن دکمه‌ها و دریچه‌های اطراف نمایشگر

در نهایت باید دریچه‌ها و دکمه‌های تلویزیون را که در مجاورت نمایشگر هستند، پاک کنید. این مکان‌ها محل تجمع گرد و غبار هستند. بنابراین پاک کردن آنها در طولانی مدت در تمیز ماندن نمایشگر مؤثر خواهد بود.

نکته مهم درباره تمیز کننده نمایشگر تلویزیون

۵ مرحله مهم تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

باید توجه کنید که استفاده از هر نوع تمیز کننده برای پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون درست نیست. کارشناسان توصیه می‌کنند که استفاده از محصولات حاوی آمونیاک، الکل یا استون  می‌توانند به صفحه تلویزیون آسیب برساند.

این موضوع درباره صفحه نمایشگرهای پلاسما اهمیت بیشتری می‌یابد. زیرا صفحات پلاسما، در حالی که از شیشه ساخته شده اند، دارای پوشش‌های ضد تابش نور هستند که ممکن است توسط محصولات تمیز کننده سنتی آسیب ببینند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
عصرایران
دکمه بازگشت به بالا