جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

تهدید پمپئو علیه چین و روسیه درباره همکاری با ایران

[ad_1]

تهدید پمپئو علیه چین و روسیه درباره همکاری با ایران

وزیر امور خارجه آمریکا در پی ادعای این کشور مبنی بر بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران، روسیه و چین را درباره نقض این تحریم ها به واسطه فروش تسلیحات به ایران تهدید کرد.

به گزارش ایسنا مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن اگزمینر، درباره تحریم های سازمان ملل که دولت آمریکا مدعی شد به طور یک جانبه علیه ایران بازگردانده است و تحریم تسلیحاتی نیز بخشی از این تحریم ها می باشد، گفت: ما به سراغ تک تک موارد نقض(این تحریم ها) می رویم. درباره تخطی چین، تخطی روسیه یا فروش تسلیحات، وضع این گونه خواهد بود. این تحریم های ”شورای امنیت سازمان ملل” موضوعی جدی هستند. 
پمپئو در این گفت و گو قدرت های اروپایی را مقصر دانست که هنوز «افسانه جام مقدس برجام را به عنوان چیزی با ارزش در سرشان جای داده اند» و مدعی شد تلاش های آمریکا برای ممانعت از ایران در خرید تسلیحات جدید بیش از این که به نفع آمریکا باشد به نفع کشورهای اروپایی است. 
او در ادعای دیگری علیهابران مطرح کرد: داشتن تانک های چینی، سامانه دفاع هوایی چینی یا سامانه های موشکی دفاعی در ایران در درجه اول مردم ایران را تهدید می کند و در درجه دوم تهدیدی برای مردم خاورمیانه است. کسان دیگری که در معرض این تهدید قرار دارند مردمی هستند که در اروپا زندگی می کنند. 
وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: فکر می کنم که مردم اروپا به این نتیجه خواهند رسید فروش این سامانه های تسلیحاتی به ایران از سوی چین نباید مورد حمایت دولت هایشان قرار بگیرد. آن ها (کشورهای اروپایی) واقعا باید برای اعمال قطعنامه های موجود شورای امنیت در کنار آمریکا باشند. 

دولت آمریکا علیرغم استدلال کشورهایی متعدد عضو شورای امنیت از جمله روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس مبنی بر این که دولت آمریکا به سبب خروج از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ از جایگاه حقوقی به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران برخوردار نیست، مدعی است با به کارگیری این مکانیسم روند بازگردانی تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران را آغاز کرده است. 
انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا