جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

تهران تلاش می‌کند آمریکا را مجبور به اقدام کند

فرانک مک‌کنزی ادعا کرد که ما مأموریت داریم ایران را از انجام هرگونه عملیات شرورانه که باعث تضعیف امنیت و ثبات خاورمیانه می‌شود، بازداریم.

مک‌کنزی شامگاه پنجشنبه طی سخنرانی در «اندیشکده خاورمیانه» مدعی شد: «ایران تهدید اصلی پیش روی سنتکام در خاورمیانه و کانون تمرکز ما است. آمریکا و ایران همچنان در وضعیت بازدارندگی مداوم هستند و تهران تلاش می‌کند آمریکا را مجبور به اقدام کند».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با ادعای از کنترل خارج شدن گروه‌های شبه‌نظامی حامی ایران در عراق، اضافه کرد: «ما مأموریت داریم ایران را از انجام هرگونه عملیات شرورانه که باعث تضعیف امنیت و ثبات خاورمیانه می‌شود، بازداریم».

سرکرده تروریست‌های سنتکام درباره جنگ یمن نیز بدون اشاره به حملات ددمنشانه ائتلاف سعودی-اماراتی به مردم بی‌دفاع این کشور، ادعا کرد: «پشتیبانی ایران از حوثی‌ها دلیل اصلی طولانی شدن جنگ در یمن است. حوثی‌ها از تسلیحات ارسالی ایران بدون ملاحظه استفاده می کنند».

پیش از این نیز، «میچ مک‌کانل»، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس سنای آمریکا شامگاه پنجشنبه ضمن اذعان به اینکه آمریکا «بازدارندگی» خود علیه ایران را از دست داده از سیاستمداران حزب رقیب خود خواست فشارها را بر تهران افزایش دهند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا