جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

توصیه پلیس به رانندگان برای جلوگیری از تصادف

سرهنگ «سیاوش محبی» جانشین رئیس پلیس راه فراجا گفت: نسبت به ابتدای طرح نوروزی، تعداد تصادفات و آمار کشته شدگان کمتر شده است. رانندگان در این مدت بیشتر قوانین را رعایت کرده‌اند و به توصیه‌های پلیس توجه کافی داشته‌اند.

جانشین رئیس پلیس راه فراجا گفت: نسبت به ابتدای طرح نوروزی، تعداد تصادفات و آمار کشته شدگان کمتر شده است. رانندگان در این مدت بیشتر قوانین را رعایت کرده‌اند و به توصیه‌های پلیس توجه کافی داشته‌اند.

سرهنگ «سیاوش محبی» در مورد آخرین وضعیت راه‌ها بیان کرد: جاده چالوس از ساعت ۷ صبح امروز (پنجم فروردین ماه) به دلیل ادامه عملیات ایمن‌سازی مسدود شد.

جانشین رئیس پلیس راه فراجا تصریح کرد: جاده هزار نیز به صورت رفت و برگشت، از ترافیک پرحجمی برخوردار است و محور فیروزکوه نیز همین وضعیت را دارد. آزادراه قزوین-رشت؛ در محدوده‌های رودبار و منجیل، قبل از عوارضی امامزاده هاشم (ع) به صورت مقطعی سنگین و در طول محورها پرحجم، ولی روان است.

سرهنگ محبی افزود: اکثر محورهای مواصلاتی استان‌های سراسر کشور از ترافیک پرحجم بدون گره ترافیکی برخوردار هستند.

او در مورد علت وضعیت پیش آمده در جاده چالوس نیز گفت: قبل از عید نوروز راهداری یک سری عملیات ایمن سازی انجام داده، اما به اتمام نرسیده بود و به دلیل ریزش سنگ در این مدت ۵ نفر فوت شده اند.

سرهنگ محبی با اشاره به اینکه نسبت به ابتدای طرح نوروزی تعداد تصادفات و آمار کشته شدگان کمتر شده است، عنوان کرد: رانندگان در این مدت بیشتر قوانین را رعایت کرده‌اند و به توصیه‌های پلیس توجه کافی داشته‌اند و رسانه‌ها نیز اطلاع‌رسانی خوبی داشته اند. بیشترین علت تصادفات در سفرهای نوروزی سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی است.

سرهنگ محبی ادامه داد: ما در مرحله بازگشت از دور اول سفرهای نوروزی هستیم و بر اساس تجارب سالهای قبل بیشترین علت تصادف در این بازه زمانی، خستگی است. توصیه می‌کنیم رانندگان علاوه بر اینکه لازم است قبل از حرکت، استراحت کافی داشته باشند، باید در مسیرهای طولانی، به ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه در پارکینگ‌های مجاز و استراحتگاه‌های ایمن استراحت کنند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا