جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

توضیحات سخنگوی دولت درباره عوامل گرانی

علی بهادری در پاسخ به پرسشی در زمینه علت طرح موضوع مبارزه با دست‌های پشت پرده گرانی از سوی رییس جمهوری، تاکید کرد: عوامل گرانی روشن است. مثلا حجم نقدینگی ۴ هزار میلیارد که به دولت به ارث رسید تورم زا است و آثار آن بلند مدت است. بودجه ۱۴۰۱ احکامی دارد که آثار تورمی به جای می گذارد همانند اصلاح ارز ۴۲۰۰ و احکامی از این دست.

علی بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی در زمینه علت طرح موضوع مبارزه با دست‌های پشت پرده گرانی از سوی رییس جمهوری، تاکید کرد: عوامل گرانی روشن است. مثلا حجم نقدینگی ۴ هزار میلیارد که به دولت به ارث رسید تورم زا است و آثار آن بلند مدت است. بودجه ۱۴۰۱ احکامی دارد که آثار تورمی به جای می گذارد همانند اصلاح ارز ۴۲۰۰ و احکامی از این دست.

سخنگوی دولت یادآور شد: کسری های بودجه از سال قبل نیز تاثیرگذار است. در خصوص جلسه چهارشنبه دولت در کنار مباحث ناظر به گرانی در خصوص اقدامات سودجویانه بیان شده که به طور خاص در بازار میوه و تره بار بود که در واکنش به این گزارش رئیس جمهور خطاب کردند که در کنار کنترل تورم از عامل اخیر که اقدامات سوداگران است نباید غافل بود و پشت پرده آنها باید بررسی شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا