جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

ثبت‌نام داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری از فردا آغاز می‌شود

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: ثبت‌نام داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری از فردا یکشنبه ۸ آبان آغاز می‌شود و روز شنبه ۱۴ این ماه به پایان می‌رسد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: ثبت‌نام داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری از فردا یکشنبه ۸ آبان آغاز می‌شود و روز شنبه ۱۴ این ماه به پایان می‌رسد.

عبدالرسول پورعباس در نشست خبری ضمن اعلام این خبر گفت: در سیستم جدید، برای هر داوطلب یک سامانه جامع طراحی شده و تا پایان عمر وی فعال خواهد بود، با ثبت اطلاعات در این سامانه دیگر فرد نیازی به ورود مجدد اطلاعات برای ثبت نام آزمون‌ها ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه کنکور ۱۴۰۲ در دو مرحله برگزار می‌شود، آزمون نوبت نخست در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال جاری برگزار می‌شود. نوبت دوم این آزمون نیز در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی،کنکور از امسال ۲ بار در سال برگزار می‌شود، گفت: نمره به دست آمده تا ۲ سال اعتبار دارد؛ بنابراین داوطلبان می‌توانند تا ۲ سال از نتایج به دست‌آمده، استفاده کنند.

دکتر پورعباس گفت: تمام داوطلبان باید یک شماره موبایل اختصاصی داشته باشند. این شماره باید حداقل برای یک آزمون در اختیار داوطلب یا بستگان وی باشد. همچنین داوطلبان دقت کنند اطلاعاتی که در سامانه وارد می‌کنند، اطلاعات حیاتی و مهمی است؛ به همین دلیل در درج اطلاعات دقت‌کنند.

رئیس سازمان سنجش درباره درج معدل در سامانه ثبت‌نام گفت: اشتباه در ثبت معدل می‌تواند منجر به حذف داوطلبان از فرآیندِ انتخاب شود. درنظر داریم که نتیجه اولیه کنکور امسال را تا پیش از پایان سال اعلام کنیم. این نتیجه شامل نمره خام و نمره آزمون است. مرداد ماه سال آتی، سوابق تحصیلی داوطلبان را از آموزش و پرورش دریافت می‌کنیم تا نتیجه نهایی را در مرداد اعلام کنیم.

وی به داوطلبان ثبت‌نام کننده هشدار داد: به هیچ وجه به کافی‌نت‌ها اعتماد نکنید. ۹۰ درصد خطاها در فرایند ثبت‌نام توسط کافی‌نت‌ها صورت می‌گیرد؛ به طور مثال، اشتباه در ثبت رشته بارها اتفاق افتاده است. در این صورت هیچ راهی برای تغییر رشته نداریم چون تمام اطلاعات در سیستم کد می‌شود و دیگر امکان بازکد کردن وجود ندارد. بنابراین داوطلبان در تمام مراحل تکمیل فرم ثبت‌نام دقت کنند. جابجایی شهر، تحقیقا غیرممکن است مگر اتفاق خیلی خاصی برای داوطلب اتفاق افتاده باشد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییر تعداد حوزه های برگزاری آزمون ۱۴۰۲ گفت: تعداد حوزه‌ها تغییر نمیکند و همچون سال گذشته است.

رئیس سازمان سنجش در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با ماده ۵ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شیوه پذیرش دانشجو در سال جاری همچون سال‌های گذشته است. در نظر داریم که این شیوه پذیرش مانند روش پذیرش دانشجویان در رشته‌های دانشگاه آزاد به جز رشته‌های پزشکی باشد. تصمیم بر این است که از کنکور ۱۴۰۳ که اختیار پذیرش دانشجو در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد که هنوز تصمیم قطعی برای این موضوع نگرفته‌ایم.

پورعباس در خصوص مبلغ آزمون ها نیز گفت: قیمت پرداختی برای هر گروه آزمایشی ۱۳۰ هزارتومان است. همچنین هر داوطلب باید مبلغ ۳۰ هزار ریال(۳۰۰۰ هزار تومان) برای خدمات پیامکی پرداخت کند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا