جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

جاسازی قرص‌ها در محصولات غذایی خارج از کارخانه صورت گرفته است/ ترکیب قرص‌ها و داروها خطرناک نبوده

«بهروز بنیادی»، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، درباره «کیک‌های آلوده به قرص» گفت: این موضوع را به طور شخصی پیگیری کردم. رئیس غذا و دارو مطرح کرده که گزارش‌ها حاکی از آن است، عده‌ای در پی ضربه زدن به امنیت غذایی، فکری و روانی مردم در بحث تهیه مواد غذایی خصوصا در جامعه کودکان هستند.

او ادامه داد: نهادهای امنیتی و نظارتی به این مسئله ورود جدی کردند تا منشأ آن را پیدا کنند. این افراد می‌خواهند با این کار به صادرات کشور آسیب بزنند زیرا محصولاتی که آلوده به این قرص‌ها هستند، متعلق به شرکت‌های بزرگ در سطح خاورمیانه است که در حال صادرات مواد غذایی هستند. ناامنی روانی در بین خانواده‌ها نیز از دیگر اهداف آنهاست که به تولید داخل هم آسیب می زند، زیرا اجناس این کارخانه دیگر خریدار نخواهد داشت.

این عضو عضو کمیسیون بهداشت مطرح کرد: طبق گزارش‌ها، ترکیب قرص‌ها و داروها خطرناک نبوده است اما بایستی این مسئله واقعا رصد شود. اگر خدایی نکرده یک نفر هم این وسط آسیب ببیند نباید خودمان را ببخشیم. نهادهای نظارتی به جد در حال بررسی و پیگیری هستند. کمیسیون بهداشت این موضوع را پیگیری می‌کند. بودجه در کمیسیون مطرح است ولی این موضوع را جزو پیش دستور داریم اگر بشود، جلسه فوق‌العاده‌ای را تشکیل و اگر دوستان و همکاران محدودیتی نداشته باشند، یک کمیته‌ای تشکیل می‌شود.

او در ارتباط با نحوه جاسازی کیک‌ها با قرص گفت: گزارشی که ما دریافت کردیم این است که این اتفاق در داخل کارخانه صورت نگرفته و در خارج از کارخانه این بسته‌ها باز شده و به روش‌هایی که خودشان بلد هستند و مجددا پلمپ شده، یعنی قرص جاسازی شده و مجدد پلمپ شده است. در داخل خود کارخانه نبوده با این حال این اطلاعات ما قطعا ناقص است و بایستی نهادهای نظارتی و امنیتی گزارش بدهند.

منبع:خبرگزاری برنا

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا