دسته‌بندی نشده

جانشین فرمانده ناجا: نباید تولید یا توزیع حتی یک گرم مواد مخدر از تیررس خارج شود/ تدوین طرح جامع مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا در نود و دومین نشست کمیته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم و پرچم دار مبارزه بی امان با مواد مخدر است، اظهار داشت: دستاوردهای  ایران در عرصه مقابله با مواد مخدر و روانگردان ها ، جهان شمول است و در واقع ما با اقدامات مبارزه ای در این عرصه ، تمام جهان را از پیامدها و آسیب های مواد مخدر مصون می داریم.

*کشف بیش از 1000 تن مواد مخدر طی  سال گذشته

 جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه  تشدید اقدامات مقابله ای  با مواد مخدر  از ماموریت های اولویت دار نیروی انتظامی در سال جاری است ، با گریزی بر عزم جدی  جمهوری اسلامی ایران در فرایند مقابله با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: کشف بیش از هزار تن مواد مخدر در سال 99 محصول همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها و نهادهای متولی در فرایند مقابله است؛ چنین دستاوردی از افتخارات نظام و کشوری است و بنده به سهم خود از همه عزیزانی که در تحقق این دستاورد و کشفیات نقش آفرینی کردند، قدردانی می کنم چرا که این دست ازاقدامات، جایگاه کشور را در میزهای دیپلماسی جهانی ارتقاء داده و  بر همگان روشن و مبرهن است که ما در خط مقدم مبارزه بی امان با مواد مخدر هستیم و بر این مهم می بالیم.

این مقام  انتظامی با گریزی بر پیامدهای مخرب تولید و توزیع مواد مخدر اشاره کرد و افزود: مجموعه نظام همواره قدردان مبارزان ایثارگر مواد مخدر است و لازم می دانم در اینجا بار دیگر یاد و خاطره همه شهدای گلگون کفن مبارزه با مواد مخدر را گرامی بدارم و ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهدا و خانواده هایشان ، بر لزوم تکریم خانواده این عزیزان و رسیدگی بر اموراتشان تاکید کنم.

وی با بیان اینکه امروز مقابله با قاچاق مواد مخدر و ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر مطالبه جدی آحاد جامعه است، افزود:  مردم عزیز صاحبان این نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی هستند ؛ ما وظیفه داریم  انتظارات و مطالبات مردم را بشناسیم و به درستی ، شفاف و قانونی  به مطالباتشان پاسخ دهیم.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه تشدید اقدامات مقابله ای باید در زندگی مردم و جامعه بروز و ظهور داشته باشد و  محصول دستاوردهای دستگاه های مقابله ای عیان ، مشهود و تاثیرگذار باشد، مطرح کرد: امروز، جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر مطالبه جدی مردم از پلیس است؛ نباید این انتظار به حق را به دلایلی چون کمبود مراکز نگهداری معتادان متجاهر نادیده بگیریم.

وی افزود: بررسی ها حاکی از آن است که بخش اعظمی از سارقان خرد و زورگیرها از معتادان متجاهر هستند؛ وجود معتادان متجاهر در جامعه نوعی ولنگاری آسیب زا را تلقی می شویم  و ما باید  با برخورد قاطع با خرده فروشان، اجازه ندهیم معتادان متجاهر چهره شهرها و محلات را مخدوش کنند.

وی تاکید کرد: در مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها  باید همه دستگاه های مسئول، اقدامات جهادی و انقلابی انجام دهند ؛ به گونه ای که تولید و یا توزیع حتی یک گرم مواد مخدر نباید از تیررس ما خارج  شود .

 این مقام  انتظامی  با اشاره به نقش اشراف اطلاعاتی در افزایش کشفیات مواد مخدر، شناسایی و دستگیری اعضای باندهای قاچاق و خرده فروشان تصریح کرد: البته معتقدم تقویت  هم افزایی و همکاری های دستگاه های متولی در این امر اعم از بسیج، سپاه، وزارت اطلاعات و ناجا می تواند دستاوردهای مقابله ای ما را با مواد مخدر روز افزون کند.

سردار رضایی  با اشاره به همسایگی بزرگترین تولید کننده مواد مخدر با ایران بر لزوم تمرکز در مرزهای شرق و جنوب شرقی کشور  تاکید و بیان کرد : تلاش برای کاهش دسترسی به مواد مخدر باید به جد دنبال شود؛ در کنار این ها شناسایی و دستگیری سرشبکه های اصلی و همچنین خرده فروشان مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است.

* تدوین طرح جامع مبارزه با مواد مخدر

 وی  از تدوین طرح جامع مبارزه با مواد مخدر خبر داد و اظهار داشت : تدوین چنین طرح کلانی می تواند  باعث شود که راهبردهایمان را عملیاتی کنیم ؛ معتقدم که نگاه اعضای این کمیته در مبارزه با مواد مخدر  باید راهبردی ، کاربردی  و عملیاتی باشد.

سردار رضایی با بیان اینکه تشدید مبارزه با مواد مخدر  بر ما تکلیف است ، یاد آور شد : انتظار و مطالبه فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) نیز  تشدید اقدامات مقابله ای از شناسایی و دستگیری سرکرده باندهای قاچاق مواد مخدر  تا برخورد قاطع با خرده فروشان است؛ باید با  بسیج امکانات و انسجام مدیریتی بتوانیم به تکلیف مان  در این حوزه عمل کنیم .

وی با بیان اینکه تاکید بر لزوم تناسب جرم و مجازات و رفع خلاء های قانونی در مسیر مبارزه با مواد مخدر با مروری بر مصوبات جلسات پیشین  تاکید کرد: مصوبات جلسات پیشین باید بر مبنای زمان بندی مشخص اجرایی و گزارشات پیگیری ها در جلسات آتی اعمال شود.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا