جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

جریمه سنگین مالی مجازات خرید و فروش کارت سوخت

به گزارش مشرق، شهرام رضایی مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی با اشاره به تعداد کارت‌های سوخت صادر شده در کشور اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون کارت سوخت صادر شده، اما تعداد کارت فعال به ۲۴ میلیون می‌رسد یعنی به طور متوسط هر خودرو و یا موتور سیکلت ۲ کارت دارد.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه کارت هوشمند سوخت غیر قابل واگذاری است، تصریح کرد: بعد از اصلاح نرخ قیمت حامل‌های انرژی؛ سهمیه موجود در کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای شحصی و عمومی به مالک خودرو اختصاص یافته است و واگذاری آن به شخص دیگر کاری غیر قانونی است.

وی ابراز کرد: مکانیزم‌هایی برای شناسایی نحوه استفاده از کارت سوخت وجود دارد و درصورت اثبات تخلف فرد جرایمی برای مالک کارت اعمال خواهد شد.

رضایی افزود: فروش سهمیه سوخت به جایگاه‌ها و مالکان خودرو مصداق بارز فروش یارانه دولتی است و این موضوع اقدامی غیر قانونی است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: بررسی نحوه تراکنش یک کارت مانند سوخت گیری مستمر در یک جایگاه می‌تواند نشان از استفاده کارت سوخت به صورت غیر قانونی باشد.

به گفته وی؛ خرید و فروش کارت سوخت به عنوان سرمایه مملکت امری ناپسند در میان افکار عمومی است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ابراز کرد: سهمیه وانت بارها و تاکسی ها بر اساس میانگین پیمایش در نظر گرفته شده است که در برخی از موارد شاید کفاف مالکان این خودروها را ندهد، اما در صورت عدم پیمایش منطقی نیست که ماهیانه ۵۰۰ لیتر ذخیره بنزین داشته باشند.

رضایی تشریح کرد: در صورت احراز تخلف از سوی متصدی پمپ بنزین جریمه نقدی سنگینی برای آنها در کمیته تخلفات شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی در نظر گرفته می‌شود.

معاون رئیس شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ابراز کرد: اگر شهروندان تخلفی در این باره مشاهده کردند می‌توانند به شماره ۰۹۶۲۷ اطلاع دهند تا به آن رسیدگی کنیم.

منبع:مشرق نیوز

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا