جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

جزئیات تجمع مردم در میدان آزادی | شعارهایی که تند و سیاسی شد | پلیس: تیراندازی نکردیم؛ امنیت برقرار است

به گزارش همشهری آنلاین، دو خبرگزاری از این تجمع مردم گزارش تهیه کرده و روایت‌های مختلفی را مطرح کرده‌اند. خبرگزاری ایلنا اولین رسانه‌ای بود که به صورت کوتاه خبر این تجمع و اعتراض را منعکس کرد. این خبرگزاری آورده است: در حالی که هنوز ۴۸ ساعت از انتشار رسمی خبر ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اصابت موشک به هواپیمای مسافربری که طی آن ۱۷۶ نفر به شهادت رسیدند، نگذشته است برای سومین بار معترضان به این سانحه و نحوه اطلاع‌رسانی آن، در میدان آزادی تهران تجمع کردند.

جمعیت حاضر در میدان آزادی که تقریبا بین دو تا سه هزار نفر هستند، تلاش کردند در ابتدا با شعار «نیروی انتظامی، حمایت حمایت» از نیروهای امینی حاضر در مسیر میدان آزادی درخواست کنند که با تجمع مسالمت‌آمیز آنان برخورد نشود.

تجمع‌کنندگان همچنین در شعارهای خود اعتراضشان را نسبت به پنهان‌کاری و عدم شفاف‌سازی در بیان حقیقت ابراز کرده و یاد جان‌باختگان این پرواز را گرامی داشتند.

آنها در شعارهایشان با مخاطب قرار دادن برخی از مسئولان خواستار استعفای خاطیان و مسببان این حادثه شدند. نیروهای امنیتی و یگان ویژه در حال تلاش برای متفرق کردند این تجمع هستند.

اما خبرگزاری فارس جمعیت حاضر را پراکنده و در مجموع هزار نفر دانسته و در تشریح جزئیات این تجمع آورده است: در پی فراخوان گسترده در فضای مجازی و تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای که به بهانه بزرگداشت جان‌باختگان هواپیمای مسافربری اوکراینی صورت گرفت، عصر امروز تجمعات پراکنده‌ای در میدان آزادی، میدان صادقیه، تقاطع خیابان‌های آزادی و بهبودی و تقاطع خیابان‌های آزادی و توحید برگزار شد.

بیشترین جمعیت معترضان در ضلع شمالی میدان آزادی، حدفاصل ورودی بزرگراه جناح و پایانه مسافربری شمال غربی میدان حضور دارند.

پلیس اجازه تجمع نمی‌داد و افراد در دسته‌های حدودا ۵۰ نفره اجتماع کردند که طبق برآورد خبرنگاران فارس مجموعا تعداد تجمع کنندگان به حدود ۱۰۰۰ نفر می‌رسد.

با تاریک شدن هوا به مرور شعارها تندتر شد و پلیس در برخی نقاط از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرد.

تجمع کنندگان بعضا شعارهایی با مضامین سیاسی سر دادند. ما اهل جنگیم بجنگ تا بجنگیم، مرگ بر دیکتاتور و شعارهایی علیه سپاه و مسئولین کشور در این اجتماعات به گوش می رسید.

به دلیل حضور پر تعداد پلیس و تجمعات پراکنده، ترافیک نسبتا سنگین در محدوده میدان آزادی ایجاد شده است.

تجمع‌کنندگان بدون توجه به تذکرات پلیس، سد کردن مسیر تردد مردم را ادامه دادند و همین موضوع، باعث ایجاد درگیری‌هایی پراکنده بین این افراد با مأموران نیروی انتظامی شد.

از دقایقی حوالی ساعت ۲۲:۳۰ خبرنگاران ما گزارش دادند به جز جمعیت اندک در شمال میدان آزادی در بقیه نقاط وضعیت عادی است و مردم تردد معمولی را از سر گرفته‌اند.

واکنش پلیس چه بود؟
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص آخرین وضعیت امنیتی پایتخت به فارس گفت: وضعیت امنیتی پایتخت مطلوب است و هیچ گونه مشکل خاصی نداریم.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص حضور پررنگ مأموران پلیس تصریح کرد: این عزیزان بدانند که همه مسوولان نیروهای مسلح و ناجا خود را شریک غم انها می دانند؛ چرا که ما نیروهای مسلح پیشمرگ مردم و خادم ملت هستیم.

وی گفت: هم اکنون به دلیل اشتباه یک نفر، دشمنان و معاندان با بمباران تبلیغاتی، دروغ و ناروا بر علیه کشور راه انداخته و تعدادی هم از داخل کشور آگاهانه یا ناآگاهانه همراه آنها شده و سعی دارند ارامش مردم را مختل کنند.

فرمانده انتظامی پایتخت به سوء استفاده گران هشدار داد که نظام جمهوری اسلامی نظامی قدرتمند و پایدار بر باور ها اعتماد و حمایت های مردمی است و نیروهای مسلح جان فدای ملت بوده و با تمام وجود از آرامش و امنیت و ناموس مردم دفاع می کنند.

سردار رحیمی در پاسخ به دیگر پرسشی در مورد جوسازی شبکه های معاند مبنی بر زخمی شدن تعدادی از تجمع کنندگان اعلام کرد: پلیس با صبر و مدارا با افرادی که تجمع کرده بودند رفتار کرد؛ در تجمعات دیروز و امروز پلیس به هیچ وجه تیراندازی نکرد چرا که سعه صدر و خویشتن داری در دستور کار ماموران پلیس پایتخت بوده است.

عکس مربوط به تجمع روز گذشته نیست

منبع:همشهری آنلاین

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا