جدیدترین و آخرین اخبار داغ ورزشی

جزئیات فوتبالیست سابق در آستانه محاکمه در دادگاه

چندی قبل خبری در رسانه‌ها منتشر شد که از دستور بازداشت 6نفر ازجمله عادل-ک، بازیکن سابق فوتبال به اتهام کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی حکایت داشت.

چندی قبل خبری در رسانه‌ها منتشر شد که از دستور بازداشت 6نفر ازجمله عادل-ک، بازیکن سابق فوتبال به اتهام کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی حکایت داشت.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد ۶متهم با تشکیل باندی از ۱۲۵۴نفر کلاهبرداری کرده و موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور و فراری شده‌اند. اما اعضای این باند 6نفره چطور توانستند دست به این کلاهبرداری بزنند؟

در سال 98بود که صندوق‌هایی در رامهرمز مشغول به فعالیت شدند که تقریبا به‌صورت هرمی عمل می‌کردند. به این شکل که متقاضیان وام باید مبلغی پول به‌عنوان پیش پرداخت اقساط وام به صاحبان صندوق‌های خانگی می‌سپردند. مثلا با پرداخت 10میلیون تومان و ماهانه یک میلیون تومان می‌توانستند بعد از گذشت 6ماه وام 50میلیون تومانی یا بالاتر بدون سود دریافت کنند. این صندوق‌ها لیدرهایی داشتند که به‌صورت تقریبا هرمی اقدام به عضوگیری و سرمایه‌گذاری می‌کردند.

متضرر شدن هزاران نفر طی چند ماه از این صندوق‌ها باعث شد که در سال 99تعداد ۴۲صندوق‌دار در رامهرمز توسط دستگاه‌های مختلف شناسایی و حساب‌های آنان مسدود شوند تا مبالغی که افراد در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده بودند، بدون اینکه وامی دریافت کنند به آنها بازگردانده شود.

یکی از این صندوق‌دارهای غیرمجاز، زنی به نام آیناز بود که به‌رغم دریافت پول از دست‌کم ۱۲۵۴ نفر، نتوانسته بود وام آنها را پرداخت کند. در این شرایط بود که حکم جلب او و 5نفر دیگر که با وی همکاری داشتند صادر شد و یکی از آنها فوتبالیست سابق بود.

روز گذشته محمد حسین‌زاده، دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز از صدور کیفرخواست این پرونده خبر داد. او با اشاره به دستور رئیس‌کل دادگستری خوزستان به‌منظور تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های کثیرالشاکی در این استان، گفت: با افزایش شمار شاکیان تعداد آنها در این پرونده به یک‌هزار و ۷۹۳ نفر رسید و با موضوع «تحصیل وجوه کلان به‌صورت قبول سپرده اشخاص حقیقی منجر به حیف و میل اموال مردم» در دادسرای رامهرمز به آن رسیدگی شد.

او ادامه داد: به‌دلیل متواری بودن متهمان، کیفرخواست به‌صورت غیابی صادر و پرونده برای رسیدگی و صدور رأی به دادگاه کیفری‌یک استان خوزستان ارسال شد. براساس این گزارش پیش از این تصویر بدون پوشش و مشخصات متهمان پرونده برای شناسایی و دستگیری آنها منتشر شده بود که تلاش ضابطان قضایی برای دستگیری آنها تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا