جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

جوکار: باید پروتکل‌ ویژه‌ای برای برگزاری مراسم‌ عزاداری ماه محرم تدوین شود

[ad_1]
57621262

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که باید پروتکل ویژه‌ای برای برگزاری مراسم‌ها با جمعیت کنترل شده تدوین شود تا هم از بعد روحی و هم از بعد جسمی کمترین آسیب به مردم وارد شود.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت تدوین پروتکل‌های بهداشتی لازم برای برگزاری مراسمات با تجمع بالا، بیان کرد: از آنجا که در آستانه ماه محرم قرار داریم برگزاری تجمعات باید از دو جهت در این ماه مورد بررسی قرار گیرد. از جهت اول اگر پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کمرنگ شود ما همچنان ظرف ماه‌های آینده با آمار بالای مبتلایان روبرو خواهیم بود. آنچه که مسلم است باید هرگونه برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم‌ها در این ماه در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته و نکات بهداشتی با جدیت دنبال شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر در طول پنج ماه گذشته کلیه مراسم‌های معنوی و فرهنگی در داخل کشور تعطیل بوده و این فشار زیادی را به مردم تحمیل کرده است و لذا ماه محرم می‌تواند فرصت مناسبی برای تغذیه روحی مردم باشد. آنچه که امروز امری ضروری محسوب می‌شود تدوین پروتکل‌های خاص بهداشتی برای برگزاری تجمعات است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تدوین پروتکل‌های بهداشتی دقیق و جامع هم امکان برگزاری مراسم‌ها فراهم می‌شود و هم از شیوع گسترده این ویروس جلوگیری می‌شود.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی تصریح کرد: به عنوان مثال ما در سال آینده دو انتخابات پیش‌رو داریم و امکان لغو انتخابات نیز وجود ندارد، اما می‌توانیم با افزایش صندوق‌های انتخاباتی و حوزه‌های رای‌گیری از تجمع بالا جلوگیری کرده و انتخابات را نیز برگزار کنیم. اینگونه است که پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت می شود.

جوکار در پایان تاکید کرد: در ماه محرم نیز مردم از لحاظ روحی به برگزاری مراسم‌ احتیاج دارند اما باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، اکنون زمان مناسبی است تا پروتکل و دستورالعمل جامعی تدوین شده تا مراسم‌ها نیز با کمترین مخاطره از لحاظ بیماری برگزار شود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا