جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

حدادی: اشتغالزایی یک گام محکم در جهت تحقق جهش تولید است

[ad_1]
61632651

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مولفه‌های اصلی که می‌تواند در تحقق شعار جهش تولید موثر واقع شود، بحث اشتغالزایی با ورود سرمایه گذاران به بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری است.

علی حدادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقداماتی که مجلس شورای اسلامی برای تحقق شعار جهش تولید باید انجام دهد، اظهار کرد: همان‌طور که در پیام مقام معظم رهبری در آغاز مجلس آمده است بحث اقتصاد و فرهنگ در اولویت مجلس یازدهم قرار دارد. یکی از مولفه‌های اصلی بهبود وضعیت اقتصادی کشور بحث جهش تولید است که اگر ما بخواهیم قدم‌های محکمی در این حوزه برداریم در گام اول باید به سمت اشتغالزایی برویم.

وی در ادامه اظهار کرد: ایجاد اشتغال در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری می‌تواند گام مثبتی در راستای تحقق شعار سال باشد. اگر مجلس شورای اسلامی بتواند در این حوزه به صورت فعال ورود کند قطعا گام مثبتی برداشته‌ایم. از سوی دیگر در قالب بررسی طرح‌های نمایندگان و لوایح دولت، مجلس شورای اسلامی می‌تواند به این حوزه ورود کرده و قوانین را اصلاح و حتی در صورت نیاز قوانین مزاحم را کنار زند.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بخشی از قوانین مانعی بر سر ورود سرمایه‌ گذار به بخش تولید است و مجلس شورای اسلامی می‌تواند در قالب طرح‌ها این قوانین را کنار زند یکی از مشکلات اصلی که امروز سرمایه‌ گذاران برای ورود به حوزه تولید و ایجاد اشتغال دارند بحث مجوزها و بروکراسی اداری پیچیده است. از سوی دیگر باید کارگاه‌های تولید نیمه فعال و حتی تعطیل نیز مورد توجه قرار گرفته تا مجددا کار را از سر بگیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی با نظارت و پیگیری جدی بر تمام این حوزه‌ها می‌تواند نقش موثری در جلب سرمایه‌ گذار در حوزه تولید و ایجاد اشتغال داشته باشد، اما آنچه که مهم است ورود عملیاتی مجلس شورای اسلامی به این حوزه است. از سوی دیگر بنگاه‌های کوچک نیز باید مورد توجه قرار گرفته و تقویت شوند. تعاونی‌های محلی‌محور در سطح بخش یا شهرستان‌ها و یا حتی استان‌ها می‌توانند نقش موثری در حوزه اشتغالزایی و رونق تولید داشته باشند اگر نظارت جدی در این حوزه اعمال شود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا