جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

حدود ۸۰۰ هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی معلمان می‌شوند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان دیروز( چهارشنبه) از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: تعداد افراد مشمول این طرح در کشور حدود ۸۰۰ هزار است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان دیروز( چهارشنبه) از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: تعداد افراد مشمول این طرح در کشور حدود ۸۰۰ هزار است.

قاسم احمدی لاشکی روز پنجشنبه با بیان اینکه لایحه یادشده در هفت ماده تنظیم شد، افزود: امید است که این طرح هرچه سریعتر در شورای نگهبان هم تایید شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح رتبه معلمان افرادی که با دانش آموزان و مدرسه ارتباط دارند مشمول آن هستند، در ضمن بخشنامه ای که تهیه شد، حتی کسانی که معلم بودند اما به دلایلی اداره آموزش و پرورش به آنها نیاز داشت، اکنون در بخش اداری شاغل هستند را شامل می شود.

احمدی لاشکی با بیان اینکه طرح یادشده کسانی را شامل نمی شود که از بدو ورود به صورت رسمی در بخش اداری جذب شدند، افزود: از ۴۲ هزار نیروی اداری شاغل در آموزش و پرورش کشور حدود ۱۰ هزار نفر آنها کارکنان اداری هستند.

وی اضافه کرد: در ماده آخر لایحه طرح رتبه بندی معلمان تاکید شد که وزارتخانه ظرف یکماه با همراهی ۲ نماینده عضو کمیسیون آموزش تحقیقات ، نمایندگان سازمان های برنامه بودجه ، امور ادارای و استخدامی کشور آیین نامه را آماده کنند به همین منظور شخص وزیر به محض اینکه لایحه در مجلس تصویب شد دستور سریع تشکیل تهیه و تدوین آیین نامه را صادر کرد و در مدت تعیین شده از سوی قانونگذار آیین نامه آماده می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آنچه اکنون در قانون آمده از ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۰ طرح یادشده قابل اجراست، وزارتخانه تا پایان سال افراد مشمول را در پنج گروه شامل آموزشیار معلم ۱۰ درصد، مربی معلم ۲۵ درصد، استادیار مربی ۳۷ درصد، دانشیار معلم ۴۷ درصد و استاد معلم ۵۲ درصد تقسیم بندی و افزایش حقوق آنها منوط به تایید شورای نگهبان است.

احمدی لاشکی تصریح کرد: پس از اعمال موارد یادشده چنانچه حقوق و مزایای هریک از معلمان از ۸۰ درصد مجموع حقوق و فوق العاده هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران کمتر باشد مابه التفاوت تا سقف یادشده در احکام کارگزینی آنها درج می شود.

همچنین معاون وزیر چهارشنبه شب در نشست شورای اداری آموزش و پرورش استان یزد گفته بود که مطالبه معلمان خرید خدمت در این مجموعه چند روز گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از سوی نمایندگان به جد بررسی و پیگیری شد.

احمدی لاشکی تعداد معلمان خرید خدمات کشور را ۲۲ هزار و ۸۲۳ نفر بیان کرد و افزود: برنامه های خوبی برای آنها تدوین شد و رییس مجلس شورای اسلامی در این زمینه دستور لازم را به دیوان محاسبات صادر کرد و به محض پاسخ دیوان محاسبات به وزارتخانه،این تصمیم اجرا می شود.

به گفته وی از مجموع بودجه عمومی سالجاری دولت ۱۳۱ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش تخصیص یافت، که این عدد کمتر از ۹ درصد است در حالیکه در کشورهای توسعه یافته این رقم بیش از ۲۰ درصد است و ۹۷.۵ درصد رقم یادشده برای حقوق یک میلیون فرهنگی هزینه می‌شود، با رقم یادشده باید ۵۵۰ هزار کلاس درس ۱۱۳ هزار مدرسه درا ر کشور اداره کرد این رقم باید افزایش یابد تا بتواند در جهت کیفیت آموزش گام برداشت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه بدون اشاره به تعداد آنها ،افزود: برای رفع این مشکل دنبال راهکارهایی کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت هستیم.

احمدی لاشکی افزود: مسئولان کشورهایی که به آموزش و پرورش خود بها دادند، کشورشان توسعه پیدا کرد و این نهاد باید اولویت اصلی هر کشور باشد.

در سال تحصیلی جاری ۲۸۵ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ باب مدرسه ۱۱ شهرستان استان یزد مشغول به تحصیل هستند و تعداد فرهنگیان شاغل هم ۱۸ هزار نفر اعلام شد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا