جدیدترین و آخرین اخبار داغ دانش و فناوری

حذف حساب‌های غیرفعال در گوگل

گوگل اعلام کرد با هدف جلوگیری از تهدیدات امنیتی از جمله هک، از ماه دسامبر، حذف حساب‌هایی که به مدت دو سال بدون استفاده مانده‌اند را آغاز می‌کند. این غول اینترنتی اعلام کرد اگر یک حساب گوگل حداقل به مدت دو سال استفاده نشده باشد یا کاربر وارد آن نشده باشد، ممکن است حساب و محتوای آن در سراسر گوگل ورک‌اسپیس (Google Workspace) که شامل جی‌میل، داکس (Docs)، درایو (Drive)، میت (Meet) و تقویم است و همچنین یوتیوب و گوگل فوتو (Google Photos)، حذف شود.

گوگل اعلام کرد با هدف جلوگیری از تهدیدات امنیتی از جمله هک، از ماه دسامبر، حذف حساب‌هایی که به مدت دو سال بدون استفاده مانده‌اند را آغاز می‌کند.

این غول اینترنتی اعلام کرد اگر یک حساب گوگل حداقل به مدت دو سال استفاده نشده باشد یا کاربر وارد آن نشده باشد، ممکن است حساب و محتوای آن در سراسر گوگل ورک‌اسپیس (Google Workspace) که شامل جی‌میل، داکس (Docs)، درایو (Drive)، میت (Meet) و تقویم است و همچنین یوتیوب و گوگل فوتو (Google Photos)، حذف شود.

این تغییر سیاست فقط برای حساب‌های شخصی در گوگل اعمال می‌شود و شامل سازمان‌هایی مانند مدارس یا کسب‌ و کارها نخواهد بود.

گوگل در سال ۲۰۲۰، اعلام کرده بود که محتوای ذخیره شده در یک حساب غیرفعال را حذف می‌کند اما خود حساب را حذف نمی‌کند. اکنون گوگل ارسال اعلان‌های متعدد به نشانی ایمیل حساب و ایمیل بازیابی حساب‌های غیرفعال را پیش از حذف این حساب‌ها، آغاز کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، ایلان ماسک هفته گذشته اعلام کرد توییتر حساب‌هایی که برای چندین سال غیرفعال بوده‌اند را حذف و آنها را بایگانی می‌کند و خاطرنشان کرده بود که این اقدام برای آزاد کردن نام‌های کاربری بلااستفاده، لازم است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا