جدیدترین و آخرین اخبار داغ فرهنگ و هنر

حضور 4 فیلم ایرانی در جشنواره «هایکو» هلند

در جشنواره بین‌المللی «هایکو» فیلم‌هایی از کشورهای ژاپن، اوکراین، ایتالیا، الجزایر، یونان و کانادا نمایش دارند.

منصور جهانی ـ جشنواره بین‌المللی «هایکو» در کشور هلند، در بخش فیلم‌های با نگاه شاعرانه، 4 فیلم ایرانی را به صورت آنلاین به نمایش در مى‌آورد. علاقمندان از طریق ‌سایت جشنواره، می‌توانند فیلم‌ها را ببینند و رأی خود را اعلام کنند.

جشنواره بین‌المللی «هایکو» Haiku با دبیری «محمد الأمین» Mohammad Amin شاعر عراقى مقیم هلند و با هدف گسترش رابطه شعر و سینما و ایجاد فرصت‌های جدیدی براى زبان مشترک بین شعر و سینما در روزهای ۱۹ و ۲۰ آذر ماه جاری (۱۰ و ۱۱ دسامبر ۲۰۲۱) به صورت برخط و آنلاین در شهر لاهه در کشور هلند برگزار مى‌شود و در این رویداد هنری 4 فیلم ایرانی به نمایش در می‌آیند، که عبارتند از: «فاصله اجتماعی» به کارگردانی کاوه معین‌فر، «مهاجران» به کارگردانی مسعود احمدی، «آساک» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری و «سایه‌های سنگین کلاغ» به نویسندگی و کارگردانی بهنام اسداللهی.

در جشنواره بین‌المللی «هایکو» در مجموع، 10 فیلم برای علاقمندان به سینما به صورت آنلاین به نمایش در مى‌آیند؛ که 4 فیلم از کارگردانان ایرانی و 6 فیلم دیگر هم از کارگردانان کشورهای ژاپن، اوکراین، ایتالیا، الجزایر، یونان و کانادا هستند.

در این رویداد هنری، «جایزه تماشاگران» به بهترین فیلم نیز اهدا می‌شود و علاقمندان و مخاطبان آثار سینمایی می‌توانند از طریق وب‌سایت جشنواره به آدرس www.laaktheaterthuis.nl/nl/haiku-festival به تماشای فیلم‌ها بنشینند و نظر و رأی خود را اعلام کنند که در روز اختتامییه جشنواره بین‌المللی «هایکو» برنده این جایزه هم اعلام خواهد شد.

جشنواره «هایکو» هلند

 

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا