جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامتجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

حمایت دولت از بیماران نیازمند / کاهش رنج بیماران صعب‌العلاج

امروزه بیماری‌های خاص و صعب العلاج با روند صعودی خود هزینه‌های بسیار سنگینی را بر جامعه و نظام سلامت تحمیل می‌کند.

شهرستان اسدآباد هم در بحث بیماران صعب العلاج از این قاعده مستثنی نبوده و به طور قطع این قشر از بیماران نیازمند حمایت دولت هستند اما اینکه این بیماران که همواره با مشکلات دارویی و درمان دست و پنجه نرم می‌کنند و رنج بیماری و هزینه های بالای درمان، مشکلات آنها را چند برابر کرده، برای اینکه دغدغه‌ای برای پرداخت هزینه‌های درمان خود نداشته باشند دولت چه اقداماتی را انجام داده است؟

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ظهار کرد: برخی به بیماری های صعب العلاج مبتلا هستند که لازم است از این قشر بالاترین حمایت ها شود چراکه این عزیزان رنج بیماری و هزینه های بالای درمان، مشکلات آنها را چند برابر کرده و شایسته است مطابق فرمایش مقام معظم رهبری که بیمار غیر از دغدغه بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشد، از آنها حمایت های ویژه ای شود و با این حمایت ها، امکانات و تجهیزات ارائه خدمات به آنها فراهم آید.

کیومرث سرمدی‌واله افزود: به لحاظ تأمین هزینه‌های درمان بیماران صعب العلاج که عموماً از اقشار محروم جامعه هستند، در قانون بودجه ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان در قالب صندوق به منظور حمایت و رایگان کردن بخش عمده‌ای از هزینه های آنها دیده شده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث صندوق در اصل کمک به درمان بوده و هزینه های درمانی این بیماران به صورت صددرصدی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات به بیماران صعب العلاج اسدآبادی ادامه داد: تسهیلاتی که تحت عنوان اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به بیماران صعب العلاج، دانشکده علوم پزشکی اسدآباد طی تفاهم نامه با یکی از بانک‌ها به بیماران صعب العلاج پرداخت می‌کرد، طی سال‌های گذشته اختصاص اعتبارات آن بسیار پایین بود که خوشبختانه در سال جاری این اعتبارات از یک میلیارد تومان به ۲۳ میلیارد تومان افزایش داشته است.

سرمدی‌واله با اشاره به اینکه این تسهیلات نیز از نقش مؤثری در حل مشکلات این بیماران برخوردار است، گفت: تسهیلات دانشکده تحت عنوان قرض الحسنه جدای از هزینه‌های درمانی است و طبق برآورد دانشکده علوم پزشکی شهرستان به هر بیمار صعب العلاج اسدآبادی از این تسهیلات اختصاص داده شده به شهرستان ۵۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم از رشد ۲۴ برابری تسهیلات اختصاص داده شده به بیماران خاص و صعب العلاج این شهرستان نسبت به سال ۹۹ خبر داد و اظهار کرد: فرآیند اعطای معرفی نامه‌های دریافت تسهیلات قرض الحسنه بیماران خاص زوجین نابارور و بیماران سرطانی شهرستان اسدآباد از روز گذشته آغاز شده است.

دکتر الهه عزتی با اشاره به اختصاص ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات به بیماران خاص و صعب‌العلاج و زوجین نابارور شهرستان افزود: با توجه به ابلاغ سهمیه ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی برای دانشکده علوم پزشکی اسدآباد برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بیماران خاص و صعب العلاج و زوجین نابارور تحت درمان و بیماران مبتلا به سرطان تحت درمان، با پیگیری‌های انجام شده توسط معاونت درمان و مسئولان دانشکده و با هماهنگی دانشکده با وزارت متبوع و مدیریت شعب بانک ملت به عنوان بانک عامل در حال حاضر صددرصد مبلغ فوق جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده این میزان تسهیلات تخصیص داده شده به شهرستان در قالب تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه به این بیماران پرداخت شود، تصریح کرد: مدت بازپرداخت تسهیلات فوق، پنج ساله بوده و با دریافت معرفی نامه از معاونت درمان مراحل پرداخت آن توسط بانک ملت آغاز خواهد شد.

عزتی با بیان اینکه تسهیلات اختصاص یافته به بیماران خاص و صعب العلاج شهرستان در سال جاری به نسبت سال ۹۹ با تلاش مسئولان دانشکده از رشد ۲۴ برابری برخودار است، ادامه داد: فرآیند اعطای تسهیلات به بیماران خاص از سال ۹۹ آغاز شده که این سهمیه شهرستان در سال ۹۹ در این رابطه اعتباری افزون بر ۴۳۳ میلیون تومان، در سال ۱۴۰۰ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۴ برابری ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی یادآور شد: به منظور حمایت مالی از بیماران خاص و صعب‌العلاج شهرستان اسدآباد به همشهریان مبتلا به هموفیلی، تالاسمی ماژور، اوتیسم، بال پروانه‌ای، CF، ام اس، SMA، دیالیز، پیوندی و انواع سرطان‌های در حال درمان و همچنین زوجین نابارور در حال درمان با دریافت معرفی نامه از دانشکده علوم پزشکی به بانک عامل معرفی و به آنها تسهیلات قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی اعطاء می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در پایان بیان کرد: ارتقاء شاخص سلامت انسانی از مهمترین مؤلفه‌های توسعه کشورها محسوب می‌شود و حمایت از هموطنان بیمار از اولویت‌های برنامه دولت و وزارت بهداشت است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا