جدیدترین و داغ ترین اخبار بین الملل

حمله موشکی ارتش یمن در دریای سرخ و خلیج عدن

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بار دیگر امروزچهارشنبه گفت که «حوثی‌ها (انصارالله) حملاتی با موشک‌های بالستیک ضد کشتی در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند.»

ارتش آمریکا مدعی است: یمنی‌ها ۶ موشک بالستیک به سمت ۲ کشتی در دریای سرخ و خلیج عدن شلیک کردند. یکی از این کشتی‌ها اعلام کرد که خسارت جزئی دیده‌است.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) امروز در بیانیه‌ای مدعی شد:‌ «حوثی‌ها (انصارالله) سعی کردند یک نفتکش باری متعلق به یونان را که در حال عبور از خلیج عدن بود، هدف قرار دهند.»

براساس ادعای فرماندهی مرکزی تروریستی سنتکام تانکر باری یونانی خسارات جزئی را گزارش کرد، اما آسیب جدی ندید و به حرکت خود ادامه داد.

براساس گزارش الجزیره، طبق ادعای این بیانیه، یک ناوشکن آمریکایی یکی از موشک‌های ارتش یمن را که به سمت یک نفتکش باری یونانی پرتاب شده بود، رهگیری کرد.

از حدود یک ماه پیش ۲ کشور آمریکا و انگلیس به این بهانه که نیروی مقاومت یمن، امنیت دریانوردی در دریای سرخ را به خطر انداخته‌است، در چندین نوبت اقدام به حمله به مناطقی در یمن کرده‌ و برخی از مراکز نظامی و تسلیحاتی این کشور را مورد هدف قرار داده‌اند.

این در حالی است که پس از عملیات طوفان الاقصی و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، جریان مقاومت در یمن (انصارالله) در راستای حمایت از مردم غزه و تاکید بر تسهیل ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم این منطقه، مانع حرکت کشتی‌هایی که در دریای سرخ به سمت بنادر رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، شده و در این راستا تاکید کرده تا زمانی که ارسال غذا و دارو به مردم غزه تسهیل نشود به عملیات خود در دریای سرخ ادامه می‌دهد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا