دسته‌بندی نشده

خانه‌های ارزان قیمت در تهران + جدول

با اینکه تصور می‌شود همه به دنبال خرید خانه‎‌های ارزان هستند؛ آمارها نشان می‌دهد، خرید و فروش مسکن‌های بالای ده میلیارد هم‌اکنون سهم قابل توجهی از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

با وجود آن که بیشترین سهم بازار مسکن را خانه‌های ارزان قیمت به خود اختصاص داده‌اند، اما بر اساس داده‌های بانک مرکزی از معاملات انجام شده در مهرماه ، سهم 7.5 درصدی و بیشترین سهم معاملات، پس از خانه‌های 3 میلیاردی  تا 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به خانه‌هایی که بالای 10میلیارد هستند تخصیص داده شده است.بررسی میدانی نشان می‌دهد، بیشتر این خانه‌ها بالای 100 متر و در مناطق 1 و 2 و 3 متمرکز هستند.

اما این آپارتمان‌ها سن متنوعی دارند و برخی ازآنها بالای 30 سال قدمت دارند و برخی از آنها زیر 10 سال، اما بیشتر آنها خانه‌های لوکسی هستند که امکانات ویژه‌ای دارند. برای مثال، حیاط سرسبز و مشجر، لابی مجلل، استفاده از متریال برند، وجود نگهبان و سرایدار دائم از ویژگی تعدای از  فایل‌های بررسی شده است.

برخی از این آپارتمان‌ها دارای دو پارکینگ هستند و برخی از آنها واحدهایی هستند که مشاعات خاص دارند.امکاناتی مانند سالن سینمای کوچک، استخر، روف گاردن از دیگر ویژگی‌های این دسته از ساختمان‌ها است.

البته برخی از آنها هم امکانات خاصی ندارند و صرفا بخاطر موقعیت مکانی و منطقه‌ای قیمت بالایی دارند.

مشاوران املاک این مناطق می‌گویند بسیاری از مالکان خانه‌های 10 میلیاردی، در این ماه افزایش قیمت نداشته‌اند و به همین خاطر خرید و فروش صورت می‌گیرد. بر اساس گفته مشاوران املاک مناطق 1 و 2 و3 نوسانات قیمت دلار هم بر جنب و جوش فروشنده‌ها و خریداران خانه تاثیر بسیاری گذاشته است.

نکته دیگر این است که سهم این معاملات صرفا به خانواده‌های متمول مختص نمی‌شود و بر اساس گفته مشاوران، خانواده‌هایی با درآمد معمولی که ساکن این مناطق بوده‌اند هم جزء خریداران این آپارتمان‌ها هستند.

photo_۲۰۲۲-۱۱-۱۵_۲۱-۱۴-۲۰

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا