جدیدترین و آخرین اخبار داغ ورزشی

خانه لاکچری علی دایی پیشکسوت فوتبال / عکس

در ادامه تصاویری از خانه لاکچری علی دایی پیشکسوت فوتبال کشورمان را مشاهده می کنید.

در تمام دنیا خانه‌های لوکس و افراد مشهور و سرشناس با هم تلاقی دارند و معمولا باید در لا‌به‌لای ساختمان‌های گرانقیمت به دنبال آنها بگردیم. در سال‌های اخیر ساختمان‌های لوکس زیادی در ایران ساخته شدند. در این مطلب قصد داریم که برج بسیار لوکس روما رزیدنس که خانه علی دایی، اسطوره فوتبال آسیا نیز در این برج است را به شما معرفی کنیم. در ادامه با مدوسادکور همراه باشید.

برج لوکس و جذاب روما رزیدنس

روما رزیدنس پروژه‌ای خاص در منطقه کامرانیه شمالی شهر تهران است که در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع ساخته شده است. این مجتمع لوکس، خاص و عظیم ۴۷۰۰۰ متر مربع زیربنا دارد که ۳۲۰۰۰ متر مربع آن به واحدهای مسکونی اختصاص دارد. ۱۴۰۰۰ متر مربع مشاعات و ۱۰۰۰ متر مربع نیز فضای تجاری در این مجتمع قرار دارد. این مجتمع با توجه به موقعیت و شکل خاص قرارگیری، از یک طرف به خیابان کامرانیه شمالی و از سمت دیگر در مجاورت خیابان شیبانی قرار دارد و ورود و خروج نیز از همین خیابان شیبانی انجام می‌گیرد.

خانه علی دایی

مجتمعی که خانه علی دایی نیز در آن است شامل ۶۵ واحد مسکونی لاکچری در ۱۵ طبقه است که محیط تمامی واحدها طوری طراحی شده که تمام واحدها از نور کناسبی برخوردار باشند. تمامی واحدها در این مجتمع از چشم انداز بسیار خوبی بهره می‌گیرند. وجود شیب طبیعی زمین هم به این مسئله کمک بسیاری کرده، به طوریکه تمام واحدها حتی طبقات اول نیز از این چشم انداز بهره می‌برند.

خانه علی دایی

روما رزیدنس، سه طبقه زیرزمین و یک طبقه بر روی همکف دارد که کلیه پارکینگ‌ها، فضاهای تاسیساتی، لابی، مکانهای تفریحی ، سالن اجتماعات ، بلوکهای تجاری و سایر مشاعات در این ۴ طبقه گرد هم قرار گرفته. تخصیص بخش قابل توجهی از مساحت زیربنای این مجموعه به امکانات رفاهی باعث افزایش آرامش و رفاه ساکنان و خاص‌تر شدن این برج جذاب شده است. بخش ورودی برج روما رزیدنس با فضایی بسیار رویایی به لابی مجتمع اختصاص داده شده است تا پذیرای ساکنین و میهمانان این مجموعه باشد.

خانه علی دایی

معماری برج روما رزیدنس

در طراحی این برج زیبا از سبک نئوکلاسیک در نما بهره گرفته شده . البته این طراحی صورت گرفته را به دلیل استفاده از قوس سبک رومی و معماری د یونانی میتوان نئوکلاسیک التقاطی نامید.

این برج خانه‌هایی با متراژ‌های متفاوتی دارد. طبقات اول تا پنجم واحد‌های ۳۵۰ تا ۴۰۰ متری را در خود جای داده که در هر کدام از طبقات چهار تیپ متفاوت پلان وجود دارد. طبقات ششم تا سیزدهم در هر طبقه دو واحد ۴۰۰ متری و دو واحد ۶۰۰ متری وجود دارد. در طبقات چهارده و پانزده هم دو واحد پنت هاوس ۹۲۶ متری در هر طبقه و در نهایت یک پمت هاوس عظیم ۱۴۰۰ متری دوبلکس قرار دارد. که خانه علی دایی در طبقات بالایی این برج قرار دارد. این خانه‌ها مجهز به سیستم‌های هوشمند هستند. سیستم‌هایی که به شما امکان تنطیم دما، نور و صدا را می‌دهد.

خانه علی دایی

یکی از جذابیت‌های خاصی که این برج از نظر معماری دارد این است که طراحی پلان آن به صورت چلیپایی ( شکل صلیب ) صورت گرفته که این امکان را برای نورگیر بودن تمام واحدها فراهم می‌کند. این برج همچنین سه راه پله جدا در مرکز پلان خود جای داده است که عبور و مرور راحت‌تری را ایجاد می‌کند.

خانه علی دایی

سازه برج روما رزیدنس

این ساختمان از یک سازه فولادی با اتصالات پیچی تشکیل شده که توانایی مقاومت در برابر زلزله تا ۶.۸ ریشتر را نیز دارد.

خانه علی دایی

خانه علی دایی

خانه علی دایی

امکانات برج روما رزیدنس، خانه علی دایی

در طبقه همکف روما رزیدنس برای برگزاری مراسم و قرارهای ساکنین سالن اجتماعات اختصاص یافته است. این سالن برای برگزاری میهمانی‌های ساکنین برج بسیار مناسب است. استخر، سونا و جکوزی بسیار لوکس و هنچنین سالنی برای بازی بیلیارد نیز در این فضا تعبیه شده تا ساکنان از هرگونه تفریحی بهره‌مند باشند.

خانه علی دایی

خانه علی دایی

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
رکنا
دکمه بازگشت به بالا