جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

خبرخوش آلمان در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق، روز گذشته در بیانیه‌ای از دیدار عبدالمهدی و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان و هیئت همراهش در بغداد، خبر داد.

طبق این بیانیه، عبدالمهدی و وزیر خارجه آلمان در این دیدار درباره بحران‌های منطقه‌ گفت‌وگو و مواضع کشورهای‌شان در این‌باره را اعلام کردند.

بر اساس بیانیه‌ دفتر نخست‌وزیر عراق، دو طرف در این دیدار در مورد اهمیت تداوم گفت‌وگو‌ها بین عراق و آلمان به منظور شکل‌گیری گفت‌وگوهایی تأکید کردند که ملت‌های منطقه و جهان را از پیامدهای بحران منطقه دور می‌کند.

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد: «ما از هرگونه تلاش‌ها، که به ثبات منطقه و جهان کمک می‌کند، حمایت می‌کنیم و در این راستا حرکت می‌کنیم و با کشورهای اتحادیه اروپا در تماس هستیم و هیئت‌ها و پیام‌هایی به تهران، واشنگتن و اروپا در این زمینه می‌فرستیم.»

از سوی دیگر، وزیر خارجه آلمان بر حمایت کشورش از نقش متعادل عراق در منطقه، در سایه تحولات منطقه‌ای و تنش جاری میان واشنگتن و تهران، تأکید کرد و از برنامه‌اش برای سفر قریب‌الوقوع به تهران خبر داد.

ماس گفت: «در سفری که طی چند روز آینده به تهران خواهم داشت، با مقام‌های ایرانی درخصوص تنش موجود در منطقه گفت‌وگو خواهم کرد و پایبندی آلمان و اروپا بر توافق هسته‌ای با ایران را مورد تأکید قرار خواهم داد.»

وی همچنین گفت اروپا برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تعاملات مالی با این کشور طرحی را ارائه کرده است.

این وزیر آلمانی افزود، در جریان سفرش به ایران همچنین بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای تأکید خواهد کرد.

منبع:اقتصاد نیوز

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا