جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

خبر خوش دولت برای کارمندان درباره ساعت کاری در روزهای بعد از شب‌های قدر

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، بر اساس مصوبه هیئت وزیران و مطابق روال همه ساله، زمان شروع کار کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در روزهای شنبه و
چهارشنبه مورخ ۴ و ۸ خرداد ماه برابر با نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با دو ساعت تأخیر تعیین می‌گردد.
در جلسه امروز هیات دولت همچنین گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره الزامات ارتقای رتبه ایران در شاخص سهولت انجام کسب و کار، ساماندهی نظام مجوزدهی کشور، پنجره واحد ایجاد کسب و کار استانی، توانمندسازی بخش خصوصی و راهکارهای عملی مقررات زدایی برای بهبود کسب و کار ارایه شد.
بر اساس آخرین گزارش سهولت انجام کسب‌وکار، امتیاز ایران در شاخص کل سهولت انجام کسب‌وکار به میزان 34/ 2 واحد بهبود یافته است.این افزایش امتیاز، ایران را به لحاظ بزرگی تغییر امتیاز در رده هجدهم جهان قرار داده است.
همچنین افزایش بیش از 18 امتیازی نماگر تجارت فرامرزی و بهبود 45 پله‌ای رتبه این نماگر، بهبود 29 پله‌ای رتبه نماگر ورشکستگی و پرداخت دیون و افزایش امتیاز نماگرهای پرداخت مالیات، اخذ مجوزهای ساخت‌وساز، دسترسی به برق، شروع کسب‌وکار و ثبت مالکیت نیز از دیگر موارد اشاره شده در گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی است.
از عوامل بهبود امتیاز ایران، ارتقای سامانه پنجره واحد تجارت ملی و تسهیل صادرات و واردات و نیز ارایه یک سامانه برخط برای تکمیل و تسلیم سهم تأمین اجتماعی، ایجاد امکان تکمیل و تسلیم درخواست استرداد مالیات بر ارزش افزوده به صورت برخط، تکمیل و تسلیم اظهارنامه اصلاحی مالیات بر درآمد شرکت به صورت برخط و پرداخت بدهی مالیاتی اضافی در بانک است.
هیئت وزیران با تأکید بر اجرای کامل برنامه های بهبود محیط کسب و کار، بررسی پیشنهادهای ارایه شده را به کمیسیون اقتصاد دولت ارجاع داد.
دولت مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای پروژه راه ­آهن شلمچه – بصره را صادر کرد
دولت در ادامه، با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن شلمچه – بصره به طول تقریبی 35 کیلومتر و پل بزرگ در مسیر آن در روز عید فطر در شلمچه و به منظور تأمین مالی هزینه های اجرایی پروژه مذکور، با صدور مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای این پروژه موافقت کرد.

منبع: خبر آنلاین

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا