جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادیجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

خبر مهم درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

ولی اسماعیلی گفت: فردا آخرین جلسه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت است؛ فردا احتمالاً دو یا سه الحاقیه برای این طرح داشته باشیم؛ سپس طرح را جمع‌بندی می‌کنیم و به صحن علنی می‌فرستیم.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که قرار است سرنوشت هزاران کارگر قراردادی و پیمانکاریِ نهادهای عمومی، دولتی و نیمه‌دولتی را تغییر داده و امکان تبدیل وضعیت این نیروها و حذف شرکت‌های واسطه را فراهم نماید، از شهریور ماه در کمیسیون اجتماعی مجلس معطل مانده است؛ حالا به نظر می‌رسد همین هفته این طرح تعیین تکلیف می‌شود.

ولی اسماعیلی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورا) در این رابطه ضمن تایید اینکه فردا (یکشنبه/ دوازدهم دیماه) جلسه جمع‌بندی نهایی طرح برگزار خواهد شد، می‌گوید: فردا آخرین جلسه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت است؛ فردا احتمالاً دو یا سه الحاقیه برای این طرح داشته باشیم؛ سپس طرح را جمع‌بندی می‌کنیم و به صحن علنی می‌فرستیم.

وی افزود: تصمیم بر این است که با پنجاه امضا، این طرح را در اولویت صحن علنی مجلس بیاوریم و انشالله با فوریت بالا بررسی و تصویب شود.

اسماعیلی در ارتباط با «الحاقیه‌های احتمالی طرح» و در پاسخ به این سوال که آیا این اصلاحات به نفع کارگران است یا خیر؛ می‌گوید: این الحاقیه‌ها صد درصد به نفع کارگران و جامعه‌ی هدف طرح است؛ در یکی از ماده‌های طرح، ابهاماتی وجود دارد که باید برطرف شود. الحاقیه‌ها شمول طرح را گسترده‌تر از وضعیت فعلی خواهد کرد و به نفع جامعه‌ی هدف و افراد مشمول خواهد بود. ما اخیراً گزارشاتی از مخابرات، دانشگاه‌ها، وزارت نیرو و برخی نهادهای دیگر که شرکت‌های پیمانکاری در آن‌ها مشغول به کار هستند، داشته‌ایم که خواستار قرار گرفتن ذیل این طرح شده‌اند؛ ما با این الحاقیه‌ها می‌خواهیم نیروهای شرکتی و قراردادی این نهادها را در طرح بگنجانیم که به امید خدا هیچ نهادی از قلم نیفتد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا طرح تا پایان ماه جاری تصویب و ابلاغ می‌شود؛ می‌گوید: در مورد صحن علنی و مراحل تصویب در آن، نمی‌توان قولی داد یا پیش‌بینی دقیق داشت. ولی فردا قطعاً بررسی طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس به پایان می‌رسد و طرح تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد شد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا