جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

خسارت تاخیر در پروژه بیمارستان ولیعصر اراک محاسبه شود/پیمانکار فرصت را از دست داد

[ad_1]
61664873

ایسنا/مرکزی رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: پیمانکار پروژه بیمارستان ولیعصر به فکر رفتن از اراک نباشد، مسئولیت ابتدا تا انتهای پروژه را باید بپذیرد.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی شانزدهم شهریور ماه در جلسه بررسی وضعیت ساخت بیمارستان ولیعصر اراک بیان کرد: انتظار طولانی و مزمنی در استان مرکزی برای بهره برداری از پروژه بیمارستان ولیعصر اراک وجود دارد که البته ساخت آن انتظار به حق است و مردم و مسئولان سال ها منتظر نتیجه رسیدن این پروژه هستند.

وی با بیان اینکه پروژه در حالت اغما و کما و در برزخ قرار داشت، افزود: در اردیبهشت ماه به همت نماینده ولی فقیه و مسئولان استان پروژه از برزخ خارج و ریکاوری و احیا شد، تلاش شد که پیمانکار نقش محوری و واحد داشته باشد و فرصت طلایی دو ماهه ای داده شد، اما در حال حاضر 1.5 ماه از دو ماه فرصت گذشته است و می بینیم که تعهدات 2 ماهه قرارداد 22 اردیبهشت ماه انجام نشده است.

موسوی تصریح کرد: این شرایط نگرانی عمده را ایجاد کرده است، در صحبت ها بیان شد که در بحث نقدینگی و آورده و نیروی انسانی و مصالح لازم برای پروژه قصور و کمبودهایی وجود دارد، پیشرفتی وجود نداشته است و انتظارات برآورده نشده است و به نظر می رسد این شرایط حاصل عوامل مختلفی است که علت محوری این مشکلات عدم حضور شخص مدیرعامل این شرکت پیمانکار پروژه است و باید این نقص را پذیرفت.

وی با بیان اینکه حتما تحت نظر دادستانی گروه کارشناسی به جهت بررسی وضعیت تشکیل شود، گفت: تمایل نداشتیم که تا قبل از اردیبهشت به موضوع ورود کنیم چون تا قبل از آن با مسئولان ارشد استان مذاکره کردیم، ولی حتما گروه کارشناسی از تخصص های مختلف تشکیل شود و در همه زمینه ها به موضوع ورود کنند تا مابه ازای خارجی وجوه هزینه شده که از بیت المال است رصد شود و زمان صرف وجوه نیز ارزیابی شود تا سپس به فعالیت های پس از قراردادهای اردیبهشت ماه تاکنون برسیم و شرایط را بررسی کنیم.

رییس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: گذشت زمان و فوت وقت صدمه زیادی به بیت المال زده است و علل اصلی عدم اقدام و فرصت سوزی باید واکاوی شود، خسارت ناشی از عدم اقدام و تاخیر در اجرا که منجر به افزایش هزینه ها شده است نیز باید محاسبه شود.

وی در واکنش به صحبت مدیرعامل شرکت پیمانکار این پروژه که عنوان کرد من از اراک می روم، تصریح کرد: پروژه از ابتدا تا پایان به دوش پیمانکار است و تردید نکنید که باید اراک بمانید، اما باید در نوع ماندن انتخاب داشته باشید، اینکه حیثیت و آبروی کاری شما در استان مرکزی رقم می خورد هم تردیدی نیست. آیا می خواهید در این پروژه عزت مند باشید و یا تسویه حساب کنید، پس صحبت از رفتن نکنید بلکه در خصوص چگونه ماندن باید انتخاب داشته باشید.

موسوی گفت: صرفا ارتباط تلفنی با پروژه یا حضور یک یا دو روز در هفته در اراک درست نیست.، ما که به دنبال پیمانکار پروازی نیستیم. در گروه کارشناسی تشکیل شده در دادستانی باید شخص پیمانکار حضور داشته باشد. گیج و منگ بودن همان تعداد معدود کارگر حاضر در پروژه کاملا مشهود است چون شخص پیمانکار در پروژه حضور مداوم ندارد.

موسوی با بیان اینکه به فکر راهکار دوم که خلع ید پیمانکار است نیستیم، افزود: تمایل ما انجام کار و تعهدات است، اما نباید به مانند گذشته عمل شود و این حضور باید ظرف 10 روز آینده تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه پروژه ملی باید با حساسیت بیشتری از سوی پیمانکار دنبال شود، افزود: مسئولیت پروژه و عواقب طرح با پیمانکار است و باید این شرایط را با جدیت بپذیرند همچنین باید نیروی عملیاتی در پروژه اضافه شود و قطعا عملکرد پیمانکار در عمل به تعهدات در شورای تامین استان دنبال می شود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا