جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

خسارت دامداران خوزستان ظرف ۲ هفته آینده به حساب آنان واریزمی‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در آیین نمادین آغاز پرداخت خسارت به دامداران استان در سرسرای اداری استانداری خوزستان افزود: اولویت پرداخت با دامداران کم توانی است که درجریان بروز تنش آبی و کاهش کیفیت آب ، دام خود که کل سرمایه آنان می‌شد را از دست داده‌اند.
وی گفت:همه ما در کنار دامداران و کشاورزان خوزستانی هستیم چون ما خود از جنس همین مردم بوده و به درد و رنج آنان آگاه هستیم بنابراین همه تلاش ها بر این متمرکز شده تا خسارات وارده به بخش کشاورزی و دام استان جبران شود.
سلیمانی دشتکی از مجموعه سپاه ، بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی ، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و گروه های جهادی که به یاری خوزستان آمدند قدردانی کرد و افزود:هم اینها با جدیت و شبانه روزی در حال کار و تلاش هستند تا مشکلات کم آبی را برطرف کنند و آب به روستاها برسد.
استاندار خوزستان وعده داد مشکل کم آبی در ۷۰۲روستای استان ظرف یک سال آینده برطرف و در میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی لازم برای پایداری شبکه توزیع آب روستایی انجام شود.
استاندار خوزستان با اشاره به این اینکه درمدت کوتاهی که مسوولیت اجرایی خوزستان را داشتم استان با مشکلات و چالش هایی که از قبل نیز وجود داشت رو به رو شدیم افزود: هم اکنون مجموعه دولت و نظام پای کار هستند تا از آلام و مشکلات استان بکاهند و در این خصوص رییس جمهوری منتخب و  دولت مستقر همه توان خود را برای رفع مشکلات خوزستان که بسیاری از آنان ریشه دار هستدبه کار گرفتند واعتبارات خوبی برای جبران خسارت ها تصویب شده است.
وی کشت پاییزه را یکی از چالش های پیش رو در ماههای آینده در خوزستان بیان کرد و افزود: برای کاهش مشکلات مربوط به کشت پاییزه باید مجموعه صنف کشاورزان ، اتحادیه ها و تشکل های کشاورزی به صورت کارگروهی متشکل از جهادکشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان تشکیل شود و تصمیم های مناسب بگیرند.
استاندار خوزستان گفت: چنانچه این کارگروه قبلا” تشکیل می شد کشت برنج بهتر مدیریت می شد.
نماینده عالی دولت در خوزستان اظهار داشت:امسال رودخانه های استان ۱۰میلیارد متر مکعب کمتر آورد داشتند ولی با این وضع کم آبی کشت غیرمجاز برنج تاکنون به ۹۰هزار هکتار رسیده است که حجم بالایی است و منابع آبی استان پاسخگوی آب این محصول نیست.

پرداخت باقی مانده خسارات سیلاب ۱۳۹۸
استاندار خوزستان گفت: ۳۷درصد باقی مانده خسارات سیل ۱۳۹۸ استان که مبلغ آن ۲ هزار و ۳۰۰میلیارد ریال است از امروز چهارشنبه شروع شده است.
سیلمانی دشتکی افزود: خسارات سیلاب ۱۳۹۸ تاکنون ۶۳درصد آن پرداخت شده وبقیه آن نیز در سفر اخیر معاون اول رییس جمهوری مصوب شد.
وی ابراز امیدواری کرد باقی مانده خسارات سیلاب ۱۳۹۸ در مدت ۲ هفته به حساب کشاورزان واریز وپرونده آن بسته شود.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا