جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

خضریان: وزیر جهادکشاورزی پاسخگوی رانت واردات گندم باشد

[ad_1]
61652095

یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات گندم و عدم توجه به تولید داخلی از طرح سوال از وزیر کشاورزی درخصوص علت واردات گندم خبر داد و گفت: وزیر جهادکشاورزی باید ضمن ارائه توضیح در خصوص علت این تصمیم، پاسخگوی رانت واردات برای افراد خاص باشد.

علی خضریان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ردیف اعتباری خودکفایی گندم از سال ۱۳۹۴ تاکنون حذف شده، گفت: این تصمیم باعث ضربه به تولید داخلی شده و به کشاورزی ما نیز ضربه وارد کرده است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر به دلیل عدم توجه به تولید داخلی، واردات گندم رونق گرفته است، اظهار داشت: عدم حمایت از تولید گندم این ذهنیت را پدید می‌آورد که گویا فرد یا افرادی تلاش می‌کنند تا منافع شخصی برخی از اطرافیانشان تامین شود.

خضریان با اشاره به طرح سوال از وزیر کشاورزی درخصوص علت واردات گندم، مدعی شد: وزیر جهادکشاورزی باید ضمن ارائه توضیح در خصوص علت این تصمیم، پاسخگوی رانت واردات برای افراد خاص باشد. گندم کالایی استراتژیک است و خودکفایی در گندم اقدامی راهبردی برای تمام کشورها محسوب می‌شود. وقتی توان تولید داخلی تضعیف می‌شود برخی سودجویان وارد کار می‌شوند و تمام بازار را به دست خود می‌گیرند.

نماینده تهران مدعی شد: متاسفانه یکی از شخصیت های سیاسی پر نفوذ سیاسی کشور اقدام به واردات محموله‌های گندم کرده است، سوال اینجاست چه ارتباطی بین حذف ردیف بودجه و واردات توسط اینگونه افراد می‌باشد و آیا نظارتی بر این مسئله وجود دارد؟  اسناد نشان می‌دهد شرکت ثبت شده توسط این چهره سیاسی که تنها چند ماه پس از آغاز به کار دولت در سال ۹۲ ثبت شده، اقدام به واردات کالاهای اساسی با ارز مرجع کرده است.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا