جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

خواص چغندر برای پوست

لبو در واقع ریشه اصلی گیاه چغندر است که طبخ شده و یکی از انواع مختلف چغندر است که بیشتر آن‌ها به خاطر ریشه خوراکی‌شان پرورش داده می‌شوند لبو به عنوان یکی از سالم‌ترین سبزیجات طرفداران خود را دارد؛ لبو گذشته از این‌که خوراکی دلپذیری است، یک داروی گیاهی و رنگ خوراکی نیز هست.

چغندر حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است کالری بسیار کم و مقادیر ناچیزی کلسترول دارد؛ بامصرف چغندر می‌توانید از خواص بی نظیر آن برخوردار شوید و بدنی سالم داشته باشید.

خواص چغندر

چغندر منبع غنی از ویتامین و مواد معدنی است و می‌تواند پوست را نرم‌تر و سفید‌تر بکند. خواص لبو قرمز و چغندر برای پوست نا محدود است.

چغندر غنی از کلسیم است کلسیم یکی از مواد معدنی است که وجود آن برای داشتن استخوان‌ها و دندان‌های سالم و محکم ضروری است.

نیترات موجود در چغندر در بدن به نیتریک اسید تبدیل می‌شود. یکی از بیماری‌هایی که نیتریک اسید از آن جلوگیری می‌کند، پوکی استخوان است.

همچنین چغندر به علت داشتن فیبر بسیار بالا می‌تواند به هضم کمک کند.

از دیگر خواص لبو قرمز کنترل میزان کلسترول است اگر به‌طور منظم چغندر مصرف کنید، فیبر محلول در آن می‌تواند به کاهش و کنترل کلسترول بد که دلیل اصلی بیماری‌های قلبی شناخته شده اند، کمک کند.

خواص چغندر برای پوست

آب چغندر خواص ضد التهابی قوی دارد و برای درمان آکنه و جوش صورت مفید است برای درمان جوش و آکنه هر روز صورت خود را با ترکیب آب چغندر و سرکه بشویید.

لبو حاوی آنتی اکسیدان است که چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد و به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند.

برای درمان لکه‌های پوستی از خواص لبو برای پوست استفاده کنید و به‌صورت منظم آب لبو بنوشید.

چغندر برای کاهش وزن

چغندر غنی از فیبر است و کالری کمی دارد افراد از چغندر در رژیم غذایی کاهش وزن و لاغری استفاده می‌کنند، زیرا خواصی دارد که می‌تواند در برابر چربی مبارزه کند همچنین خواص لبو قرمز به هیدراته نگه داشتن بدن و سم زدایی آن کمک می‌کند از این طریق هم به لاغری و هم به داشتن پوستی درخشان کمک می‌کند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا