جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

درگذشت وابسته فرهنگی ایران در کابل و مزار شریف

[ad_1]
61720296

هادی موافق، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل و مزار شریف، به علت عارضه قلبی شامگاه تاسوعای حسینی در شهر مزار شریف دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا، در پیام تسلیتی که به همین مناسبت از سوی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف منتشر شده، ضمن تسلیت عاشورای حسینی آمده است: « در شامگاه تاسوعای حسینی شاهد عروج ملکوتی همکاری صدیق و برادری فرهیخته و پر تلاش در عرصه علم، فرهنگ و هنر بودیم.

مرحوم هادی موافق که در راه اعتلای روابط فرهنگی و علمی دو کشور همسایه ایران و افغانستان، به‌ویژه در استان‌های شمالی، از هیچ کوششی دریغ نورزید، همواره با مراکز علمی و دانشگاهی، مکاتب، مدارس و نیز اصحاب رسانه ارتباطی تنگاتنگ و مؤثر داشت. وی در غنا بخشیدن به کتابخانه‌های عمومی و مراکز آموزشی منطقه تلاش وافر داشته و در ایجاد ظرفیت‌های تحصیلی نیز کارنامه درخشانی از خود به جای گذارد. در یک کلام او هادی بود».

سرکنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف این ضایعه غمناک را به خانواده محترم مرحوم موافق، همکاران وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تسلیت گفته و از درگاه الهی صبر و شکیبایی در فراق آن عزیز سفر کرده، برای همگان مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا