جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

در کار ستادهای مقابله با کرونا در کل کشور دخالت نشود

[ad_1]
57308912

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور و مشکلات کادر درمان برای مقابله با آن در کمیسیون بهداشت خبر داد و گفت که در این جلسه فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران اعلام کرد که اگر شرایط با همین روال ادامه پیدا کند نمی توان بحران کرونا را کنترل کرد.

زهرا شیخی در گفت وگو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این جلسه با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی برای بررسی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا برگزار شد، دکتر زالی به عنوان رئیس دانشگاه شهید بهشتی و رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران ضمن انتقاد تندی از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مجلس تاکید کرد که باید مسئولان در خط مقدم رعایت پروتکل های بهداشتی باشند چون رفتارهای آنها فرهنگسازی برای مردم است.

وی افزود: دکتر زالی تاکید داشت که باید برای مقابله با کرونا آرایش جنگی گرفت که هنوز شکل نگرفته و در رفتارهای مسئولان دیده نمی شود. باید تمامی تلاش را بکار گرفت که حضور مردم در مجامع و ترددها کاهش پیدا کند. نمونه بارز آن افزایش سفرها در ایام تعطیلات اخیر بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق توضیحات ارایه شده بدترین وضعیت در نانوایی هاست. اگر شرایط با همین منوال ادامه پیدا کند نمی توان بحران کرونا را کنترل کرد. برخی تصمیم گیری ها باعث گسترش بیماری شده است.

شیخی اضافه کرد: روسای دانشگاه ها گفتند که تا وقتی در کار ستادهای مقابله با کرونا در کل کشور دخالت شود نمی توان به خوبی کرونا را کنترل کرد. باید اجازه مدیریت مجزا در هر استان را داد و تصمیمات برون سپاری شده و بر عهده استاندارها به خصوص در کلانشهرها و تهران گذاشته شود.

وی افزود: در این جلسه این موضوع هم مطرح شد که تهران ویترین مقابله با کروناست که بدترین حالت را دارد. تصمیمات معمولا از سمت وزارتخانه های مختلف  و مسئولان وتو می شود. این باعث تشدید بیماری شده و فشار مضاعفی بر کادر درمان وارد می کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در جمع بندی اظهار کرد: طبق توضیحات ارائه شده تعطیلات و موج سفرها عامل شیوع کرونا بود. در این شرایط یک میلیارد دلار به وزارت بهداشت به درستی تخصیص داده نشده، گلایه هایی از بانک مرکزی، سازمان برنامه و دو وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت و اقتصاد مطرح شد مبنی بر اینکه بودجه به درستی تخصیص نمی دهند و یا اینکه سازمان مالیاتی فشار برای گرفتن مالیات از کسبه وارد می کند و آنها مجبورند مغازه ها را باز کرده که این باعث افزایش رفت و آمد و ادامه شیوع گسترده کرونا می شود. باید همه آرایش جنگی گرفته تا بتوان بیماری را کنترل کرد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا