جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادیجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

دستور رییسی برای گران نشدن خودروها بلا اثر شد

درحالی خودروسازها امروز از افزایش رسمی قیمت خودروهای خود خبرداده اند که جلسه ستاد تنظیم بازار که به دستور رییس جمهور مسئول تصمیم گیری در اینباره بود هنوز تمام نشده است!

در میانه آبان ماه سال جاری خودروسازان ایرانی تصمیم به افزایش قیمت خود گرفتند که ساعاتی پس از انتقادات با دستور رییس جمهور بخش نامه سایپا و ایران خودرو لغو شد.

درپی دستور رییس جمهور، فشار ذینفعان برای لغو دستور جلوگیری از افازیش قیمت ها آغاز شد و نهایتا سبد ابراهیم رییسی در اظهار نظر دیگری گفت تصمیم گیری درباره این موضوع را به ستاد تنظیم بازار واگذار کرده است.

پیش از آن سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرده بود: بدیهی است تا پایان سال جاری هیچگونه افزایش قیمتی بر خودروهای پیش فروش مذکور مترتب نمی باشد.»

درحالیکه تاکنون ستاد تنظیم بازار جلسه ای در خصوص این موضوع برگزار نکرده است و مطابق شایعه ها قرار بر این بود که امروز درباره نرخ خودرو تصمیم گیری شود، دوشرکت ایران خودرو و سایپا پیش از شروع جلسه بخش نامه افزایش قیمت خودرو را به سازمان بورس و اوراق بهاردار ابلاغ کردند.

خبرگزاری تسنیم نیز از فرمالیته بودن این جلسه خبر داده است.

مطابق این بخش نامه پژو 206، بیست میلیون گران تر و سایر خوروها نیز حداقل 21 میلیون تومان گران شده اند.

 

در گروه محصولات سایپا نیز، بخش نامه ای با مهر محرمانه خطاب به سازمان بورس تیبا صندوق دار حدود 14 میلیون تومان، تیبا هاچ بک 16 میلیون تومان، ساینا 16 میلیون تومان، کوییک اس 24 میلیون تومان و شاهین 46 میلیون گران تر شده است.FGEdnemWUAQu-Xz

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا