جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

دفاتر عصائب اهل الحق عراق بسته شد

دبیرکل عصائب اهل الحق ضمن هشدار درباره هرگونه اقدامی که به زیارت اربعین امام حسین (ع)، خدشه وارد کند، نوشت: از برادران عصائب اهل الحق می‌خواهم که از اکنون تا اطلاع ثانوی، کلیه دفاتر جنبش را ببندند.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق، امروز، به منظور پیشگیری از وقوع فتنه‌ای جدید در کشور، دستور داد دفاتر این جنبش تا اطلاع ثانوی بسته شود.

«قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق، امروز (پنجشنبه، اول سپتامبر)، با انتشار پستی در توئیتر، پس از اهانت «محمد صالح العراقی» چهره نزدیک به رهبر جریان صدر به این جنبش و رهبر آن به منظور جلوگیری از وقوع درگیری جدید در عراق، دستور داد کلیه دفاتر این جنبش تا اطلاع ثانوی بسته شود.

وی با انتشار توئیتی، طرفدارانش را به امام حسین (ع) سوگند داد که به کسانی که به شخص او اهانت می‌کنند، واکنش منفی نشان ندهند و خویشتن‌داری کنند و در ادامه نوشت: «برخی در کمین ما و به دنبال بحرانی کردن امور هستند. فرصت را از آنها با سکوت برای رضای خداوند، بگیرید و نقشه‌های آن‌ها را ناکام بگذارید».
دبیرکل عصائب اهل الحق ضمن هشدار درباره هرگونه اقدامی که به زیارت اربعین امام حسین (ع)، خدشه وارد کند، نوشت: از برادران عصائب اهل الحق می‌خواهم که از اکنون تا اطلاع ثانوی، کلیه دفاتر جنبش را ببندند. بگذارید هر دفتری را که می‌خواهند، بسوزانند. کاری نکنید. خداوند در قبال آن به‌گونه‌ای که انتظارش را ندارید، به شما عوض خواهد داد.
وی در پایان به طور تلویحی به اهانت محمد صالح العراقی با ذکر آیه ۲۸ سوره مائده پاسخ داد و نوشت: روی سخنم با کس دیگری است (لَئِنْ بَسَطْتَ إِلَیَّ یَدَکَ لِتَقْتُلَنِی مَا أَنَا بِبَاسِطٍ یَدِیَ إِلَیْکَ لِأَقْتُلَکَ ۖ إِنِّی أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِینَ) (سوگند که اگر تو به کشتن من دست برآوری من هرگز به کشتن تو دست دراز نخواهم کرد، که من از خدای جهانیان می‌ترسم).
چهره نزدیک به مقتدی الصدر که در شبکه‌های اجتماعی به وزیر الصدر معروف شده، امروز طی پستی در توئیتر نوشت: «قیس به تو هشدار می‌دهم که اگر شبه‌نظامیان وقیح خود را مهار نکنی و یا از قاتلان و جنایتکاران  وابسته به خود، تبرئه نجویی یا ثابت نکنی که به تو وابسته نیستند، تو نیز وقیحی».
وی نوشت: «​از بی اعتنایی به خون مردم، هر که باشند، دست بردارید».
به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا