جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

دهنوی: مجلس یازدهم اجازه توقف روند پیشرفت فضایی کشور را نمی‌دهد

[ad_1]
61648921

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از عملکرد دولت در زمینه انرژی هسته ای و صنعت فضایی انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، سید محسن دهنوی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات خطاب به آذری جهرمی گفت: صنعت فضایی یکی از اصلی ترین فناوری‌های کشور بوده که تاکنون سرمایه گذاری کلانی روی آن انجام شده است چشم انداز روشنی جهت توسعه این صنعت ترسیم شده اما متاسفانه شاهد وقفه در روند پیشرفت‌های فضایی کشور هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که «بی تدبیری‌های مدیریتی موجب عقب ماندگی در زمینه فضایی شده است»، خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سازمان فضایی کشور که اکنون از زیر مجموعه‌های شماست دچار مشکلات متعددی است بهمن ماه ۸۸ پس از پرتاب موفقیت آمیز کاوشگر یک و دو به فضا دانشمندان فضایی ما موفق شدند نخستین بار محوله زیستی کاوشگر سه را به فضا پرتاب کنند. این خلاصه تلاش برای پیشرفت صنعت فضایی کشور بود و باعث شد ایران در بین ۵ کشور برتر در زمینه فضایی شناخته شود.

دهنوی افزود: حالا ایرانی که سال ها با سرعت درحال رشد و جهش علمی بود در  این رقابت حیاتی عقب مانده است، در چشم انداز ۱۴۰۰ قرار بود به سراغ طراحی و ساخت ماهواره‌های عملیاتی جئو برویم و به دنبال طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجش با ارتفاع زیر ۱۰ متر بودیم اما اکنون در شرایطی قرار داریم که هیچ ماهواره موفق عملیاتی در مدار نداشته‌ایم. مدار ۴۲ درجه که جزئی از دارایی‌های این کشور است، در صورت ادامه روند فعلی در بهترین حالت از دسترس خارج خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان این که « آزمایشگاه‌های ملی فضایی با استانداردهای حداقلی راه اندازی نشده است» اظهار کرد: پاسخ سرخوردگی جوانان نخبه در این حوزه بر دوش مسوولانی است که مسبب وضعیت کنونی هستند. جوانان نخبه از این رکود فضایی به شدت ناراحت و معترض هستند. در چند سال گذشته در زمان وزارت حضرت عالی کدام دستاورد نصیب فناوری فضایی کشور شده است؟

دهنوی در ادامه از عملکرد دولت در زمینه انرژی هسته ای و  صنعت فضایی انتقاد کرد و مدعی کاهش اعتبار کشور در این دو صنعت شد و گفت: مجلس یازدهم اجازه نخواهد داد روند پیشرفت فضایی کشور متوقف شود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا