جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

دوره‌ی ارزهای فیات رو به پایان است

طرفداران دو آتشه‌ی بیت کوین با این استدلال که دوره‌ی ارزهای فیات رو به پایان است، رسیدن قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار را آن‌چنان دور از واقعیت نمی‌دانند.

آن‌ دسته از علاقه‌مندان و مشتاقان صنعت کریپتو که در هر شرایطی به خرید بیت کوین (BTC) اقدام می‌کنند و تصمیم می‌گیرند آن را برای طولانی‌مدت نگه دارند، عموما تصور می‌کنند که ارزهای فیات (پول‌های رایج) محکوم به فنا هستند.

به گفته‌ی سامسون مو، مدیر عامل شرکت جان‌تری، ارزش ارزهایی نظیر یورو، دلار و غیره رو به افول است و هم‌زمان، بانک‌های مرکزی در سراسر جهان دائما با درصدهای تورم دو رقمی دست و پنجه نرم می‌کنند. از این رو، وی معتقد است نرخ مبادله‌ی بیت کوین با دلار طی پنج تا ده سال آینده به مرز جادویی ۱ میلیون دلار خواهد رسید. وی در این خصوص می‌گوید:

«این اتفاق ممکن است خیلی سریع رخ دهد … حتی ممکن است یک شبه این اتفاق بیفتد؛ آن‌گاه باید پول‌های نقدتان را با بیل داخل فرغون بریزید و جابه‌جا کنید.»

سرمایه‌گذاران سال‌ها است از ترس تورم و برای تنوع بخشیدن به پرتفوی خود به فلزات گرانبها مانند طلا روی آورده‌اند. عرضه‌ی فیزیکی طلا نیز مانند میزان عرضه‌ی بیت کوین همواره محدود است.

گلدمن ساکس معتقد است که برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری یا پرتفوی‌تان بهتر است سراغ طلا بروید تا بیت کوین؛ زیرا عمدتا میزان سفته‌بازی در طلا بسیار کم‌تر از بیت کوین است.

در شرایط فعلی بازار، طلا طی یک سال گذشته اندکی افزایش قیمت داشته است، ولی در مقابل، بیت کوین ۷۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است. دلیل این مسئله حفظ تقاضا برای طلا و بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران نسبت به بیت کوین و ارزهای دیجیتال است.

بانک‌های مرکزی و سایر نهادهای سرمایه‌گذاری و هم‌چنین، بسیاری از افراد از کاهش قیمت طلا به عنوان فرصتی برای خرید و انباشت استفاده می‌کند. در مقابل، بازار کریپتو به طور مرتب دچار وحشت و نگرانی است و همین مسئله باعث کاهش هر چه بیش‌تر قیمت‌ها می‌شود.

در مقابل، افرادی نظیر مایکل سیلر، بنیانگذار مایکرواستراتژی، باور راسخی به بیت کوین دارند. وی در این خصوص گفته است: «در آینده، هیچ مانعی پیش روی بیت‌کوین نخواهد بود! وقتی زمان مناسب آن فرا برسد، هیچ قدرتی روی زمین نمی‌تواند بیت کوین (BTC) را متوقف کند.»

بیت کوین با ۲.۵۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت ۱۷,۴۱۹.۶۱ دلار معامله می‌شود. ارزش پادشاه ارزهای دیجیتال نسبت به هفته‌ی گذشته نیز ۲.۷۲ درصد افزایش یافته است. ارزش کل بازار بیت کوین هم‌اکنون ۳۳۰,۸۴۷,۵۰۷,۴۵۴ دلار است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبرآنلاین
دکمه بازگشت به بالا